<Update 13>
Blev en låååång dag igår.
Köpte en liten gasbrännare & ett långt ledhandtag i veckan.
Så det var äntligen dax att byta bussningarna bak.
Men som allt annat med en 21år gammal bil som inte fått nån kärlek var detta
ett rent helvete.
Tror vi höll på i över 7h med en sida bara & då blev vi inte ens klara.
Började rätt bra med att få av bultarna som suttit i 21 år. Tog väl inte mer än 40 minuter. Detta tack vare att jag
sabbade en 18 hylsa som inte var tillräckligt tjock i stålen.
Sen lyckades vi leta upp en ny 18 hylsa och då gick de "snabbt".
Sen kom vi fram till bulten/muttern som höll bussningen på plats.
Såklart var detta också
18 & 18... (och nu hade jag ju bara en hylsa)Men en kompis kom förbi med en 18 efter en stund så det löste sig.
Lyckades på något sätt få av den jäveln också.
Sen när vi kommit såhär långt insåg jag att borrmaskinen jag lånat för ett tag sedan... var ju tillbaka lämnad. Så nu fick vi vänta på att få tillbaka den igen.
När den väl kom så hade han för sig att jag hade egna borr så han tog inte dom. Efter en stunds letande hitta jag några gamla slitna borr.
Lyckades efter ett LÅÅÅNGT j**vla tag få av bussningen.
Och självklart så hade det gått så långt att
metallringen runt bussningen hade ärgat/rostat ihop med bärarmen. Så nu var det bara till att börja slipa bort den.
Efter någon timmes slippande så verka det som att det skulle gå.
Vi fick på ena sidan av bussningen. Andra sidan däremot.. nej nej, inte en chans.
Så slutade med att vi fick skruva ihop allting med en halv bussning (så man kunde flytta in bilen i garaget igen).
Så nu gäller det att söka information om hur man ska kunna pressa in den andra delen.
Aja, alla bultarna är smorda nu så kommer bli lätt att få av allt nästa gång.
Får se när nästa försök blir av.
Juste, sen är det en sida till som ska bytas.
Iallafall, gör inte detta i ett garage utan el och utan stor verktygslåda med ALLT man kan behöva.++ En positiv sak är att bilen åtminstone verkar sitta som den ska nu utan att säcka ihop.ska bara få ork att ge det ett nytt försök.