rcy skrev:
Janneutanb skrev:
I Gävle är nog tonade sidorutor och en liten board på framrutan något av det värsta du kan ha.
Polisen vänder direkt eller om dom ser den stå parkerad så sitter dom och väntar på att man kommer ut.
Vi satt och åt på donken när vi ser en polis glida upp bakom bilen och kikar.
När vi ätit klart så står dom runt hörnet med en civilbil och den målade lite längre bort. Så vi väljer att gå bort dit vi skulle.
Vi var borta iallafall en 40 minuter. Men när vi kommer tillbaka så sitter dom på en annan parkering precis intill och väntar. Visserligen åkte dom när vi var 50m från bilen så vi kunde fortsätta vår färd hem.
Detta var alltså våran familjebil, -08 bmw 535d kombi.
Senare hade dom kontroll en bit från vårat hus och stoppade tjejen på väg till dagis.
Oj, vad dom kunde hitta saker att klaga på. Allt från att blinkersen lös för dåligt till att bilen lät för mycket, två gigantiska originalljuddämpare satt på bilen dock va filtret borta så lite turbovin var det väl...
Dom kollade under huven, under bilen ja överallt dom kunde lysa med ficklampan.
Och som avslut innan dom fick fortsätta till dagis så säger min äldsta dotter till dom att hon har hört att dom inte är snälla.
Önskar att jag hade fått se och höra det!
Dom gjorde sitt jobb alltså, det var väl bra.
Synd att din dotter redan fått en så felaktig bild av polisen, men förhoppningsvis tar du ditt ansvar som förälder och förklarar för henne hur samhället fungerar.
Men att folk blir less på dom när dom sitter och väntar på att ägaren ska komma ut bara för bord och heltonat är väl lite väl extremt, Synd dottern redan fått den inställningen ja, Tyvärr vet jag många som inte gillar Polisen tyvärr har dom flesta anledningar till det också,
Jag har inget emot dom poliser som är trevliga och sköter sitt jobb är alltid trevlig tillbaks.
Men då jag åkt in på en gata för någras år sedan, Där det var enbart busstrafik (men den gatan var felskyltad och skylten satt på fel ställe) Hade varigt stora tidningsrubriker och alla som fått böter för det hade fått till backs pengarna veckan innan.
Tänkte mig ej för så svängde in där typ 3-4 på morgonen. Varpå en polis går ifrån ett bråk med 30-40 pers och hans 7 kolegor för att bokstavligen skrika rakt i ansiktet på mig, Jag vill inte vara uppkäftig men bad han lugna sig flera gånger för jag kände mig hotad, Vid det tillfället (hade han ej varigt polis hade jag ringt polisen)
Polis; kliver ut mitt framför bilen och skriker något jag ej hör först.
Jag; kör extremt lugnt då jag vet att jag egentligen inte fick köra där men glömde det, Passageraren sade det när jag svängt in. Så saktar in mjukt och fint och kör ner rutan och tar fram körkortet.
Polis; Har du körkort !!!!!!
Jag; Ja det har jag. Varsågod.
Polis; Är du blind och dum i huvudet !!!!!!!!!!
Jag; Nej
Polis; Såg du inte skylten !!!!!!!!!!
Jag; Jo jag såg den, Men för sent och tyckte ej det var lämpligt backa ut i en rondel.
Polis; Nej det är inte lämpligt, men du ska fan passa dig i fortsättningen !!!!!!!!!!
Jag; Jadå det var ju inte med flit.
Polis; Han slänger in körkortet i min bil och säger. Om jag ser dig köra i centrum av denna stad igen så ska du få se på fan !!!!!!!!!!
Jag; Ja det är lugnt känner inget behov att åka hitt igen, Sen flydde jag staden.
och då gällde egentligen inte skylten längre då den var felplacerad,
Dom jag känner som ej tycker om polisen har tyvärr stött på denna typ av poliser flera gånger och då förstår jag att dom tappar förtroendet för dom.
Dock har jag träffat merparten trevliga resonabla poliser som är förstående och jag har alltid varigt trevlig resonabel och förstående tillbaks.
Hade jag ägt dyr sportbil hade jag tyckt det var bra att dom stoppar dom ibland för sådana bilar är stöld begärliga.