2270
Sök

Fläkten går hela tiden när bilen är på?

29 Inlägg
25 april 2017
Trådstartare
Tjena har en volvo 940 turbo och jag märkte att kylarflälten går hela tiden när man startar bilen ska den göra det eller vad är felet ?

Forummoderator
17 996 Inlägg
25 april 2017
tobbanjonsson skrev:
Tjena har en volvo 940 turbo och jag märkte att kylarflälten går hela tiden när man startar bilen ska den göra det eller vad är felet ?

Stäng av klimatanläggning och gör en ny koll.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

29 Inlägg
25 april 2017
Trådstartare
Och hur gör man det

Forummoderator
17 996 Inlägg
25 april 2017
tobbanjonsson skrev:
Och hur gör man det

Gissar på fläktläge "0"
Alternativt kör den manuellt och stäng av AC på knappen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

29 Inlägg
25 april 2017
Trådstartare
Oj såg nyss att jag skrev fel menar fläkten(den som siter framför kylaren/intercolerna) har ej nån ac

Forummoderator
17 996 Inlägg
25 april 2017
tobbanjonsson skrev:
Oj såg nyss att jag skrev fel menar fläkten(den som siter framför kylaren/intercolerna) har ej nån ac

Jo, det framgick. Trodde helt utan grund att du hade klima. Eftersom det var en Turbo. Då går gärna fläkt(arna) rätt ofta. I Annat fall kan du ha ett relä som hängt sig eller tempgivaren som gett upp.

Leta upp säkring och dra den.

Och nej, jag vet inte vilken.

29 Inlägg
25 april 2017
Trådstartare
Okej tack för svar men vad händer om jag bara låter den vara så att den går varje gång när jag starata bilen ?

Forummoderator
17 996 Inlägg
25 april 2017
tobbanjonsson skrev:
Okej tack för svar men vad händer om jag bara låter den vara så att den går varje gång när jag starata bilen ?

Jag körde med samma "fel" i ett halvår så troligen ingenting. Den lär inte koka i sommar iallafall.

6 115 Inlägg
25 april 2017
Hej!
Det är antagligen  tempgivaren (sitter på kylaren)!

29 Inlägg
25 april 2017
Trådstartare
Okej vart på kylaren

29 Inlägg
25 april 2017
Trådstartare
Gogglade och hittade tack för svar

Sök