Tjena! Jo som rubriken lyder har jag införskaffat mig en 325 E36 coupe med M50B25 motorn med vanos och tänkte då under vintern 2017/2018 bygga turbo på den. Är väldigt ny på detta och har inte tänkt att gå all in med smidd motor och en turbo som är större än motorn i sig med ett styrsystem som kostar mer än bilfan.
Gjorde ett inlägg förut om en B20 som sket sig totalt då garaget försvann så den fick smaka tippen....
Utan hade mer tänkt mig ett litet bygge med kanske 400 whp på en öppnad motor med ARP och Cometic packning. Eller går det att kräma ut mer mos?
Har själv dragit ut ett litet recept som vad jag tror kan fungera okej? Synpunkter på det isåfall skulle va skit najs så man kan redigera listan med grejer som måste skaffas och fixas så man gör rätt utan står där med grejer som inte lirar.
Har lite små funderingar på att köra E85, men känner nog att den får gå på 95/98 oktan först.
På bilen sitter det redan lättat M20 svänghjul med 618 platta och 4 puckad stum så det bör klara den mängd mos jag tänkt mig eller hur?
T70 snurra eller liknande
Topmount grenrör från CX racing (då jag vet att grenrören från ppf är redigt kraftigt byggda men har inte lusten att lägga de pengarna som jag fött höra vad de kostar tyvärr)
Walbro GSS341 Bränslepump (planen är att köra 95/98 oktan)
BTR 1:1
Elektronisk BoostController
Biltema wastegate
34mm hks dump kopia eller nått
600x300x76 intercooler
Större alu kylare
AEM bredbandslambda
ARP toppbultar
Cometic stålpackning (2,0mm?)
Spridare 780cc?
Hemmasnickrat avgas med hemmasnickrad dp
Begagnat VEMS PNP eller Fekzen
Mappning hos Nordic eller AG´s
Finns det någon som har ett vettigt recept på detta eller ska mitt va good to go?? Planen är gatkörning och lägga lite lakrits på träffar och rejsa lite på gatan mot volvoraggare bara för man kan!
Synpunkter på mitt lilla recept? Finns ju såklart smågrejer vid sidan av som jag inte räknat med såsom stålomspunna slangar, ppf olje adapter så jag kan ta tillförsel osv... tänkte lixom lite mer på grov varorna
MVH Robin