2384
Sök

Vad är det för varningslampa i min BMW 320i -02

44 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
Som precis med alla andra nyare BMW börjar nu elfelen dyka upp här och var.
Men innan jag säljer och köper vettig bil så undrar jag vad det är för gul varningslampa som lyser? Den slutade lysa efter att jag tankade dock.

Ikonen sitter längst ned till höger av alla andra varningslampor, ser ut som en behållare med vätska i å nån tratt i toppen.

För övrigt går den bra bilen, utöver ojämn tomgång och att den vid enstaka tillfällen dör under körning..men så är det ju en BMW wink Nåväl tacksam för svar.
Senast redigerat av Mattias83 (4 juni 2017)

4 261 Inlägg
4 juni 2017
bra start på morgonen med att  börja klaga på en bmw va;)? känns skönt? nåväl min kära gosse, menar du ned till höger från vänster sida av varnings lampor? eller längst ner till höger av hela instrument huset?  om det är första så är det nog glykol/kylarvätska som är låg och om höger så är närmast däcktrycks övervakning som lyser, nån av dina däck har för lite luft, för det mest är det där en riktig skitsystem som för det mesta bara tjatar utan att det finns nått fel.

så vilket menar du`? precis ovanför glykol varnaren finns också varning för låg spolarvätska, menar du kanske den?^^

688 Inlägg
4 juni 2017
En bild säger mer än tusen ord. I dagens samhälle där 90% av invånarna äger smart telefon med kamera o internetuppkoppling så borde det inte vara svårt att ladda upp en bild.

44 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
Curse skrev:
En bild säger mer än tusen ord. I dagens samhälle där 90% av invånarna äger smart telefon med kamera o internetuppkoppling så borde det inte vara svårt att ladda upp en bild.

Om du läser noggrannare så lyser inte lampan längre, så lite svårt att ta kort på den då? Men vill gärna veta vad det är. Hittar inte en enda bild på liknande när jag googlar.

44 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
panda666 skrev:
bra start på morgonen med att  börja klaga på en bmw va;)? känns skönt? nåväl min kära gosse, menar du ned till höger från vänster sida av varnings lampor? eller längst ner till höger av hela instrument huset?  om det är första så är det nog glykol/kylarvätska som är låg och om höger så är närmast däcktrycks övervakning som lyser, nån av dina däck har för lite luft, för det mest är det där en riktig skitsystem som för det mesta bara tjatar utan att det finns nått fel.

så vilket menar du`? precis ovanför glykol varnaren finns också varning för låg spolarvätska, menar du kanske den?^^

haha jajjamän perfekt start på dagen! Låter som  glykol/kylarvätska, men alla vätskor är som de ska under huven. Motorlampan lyser också men det är väl standard på BMW men nog klagat om det..!

Avstängd
10 388 Inlägg
4 juni 2017
Du menar alltså att den inte finns med i denna lista ex.vis?

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-6af37378d0506d6dd5878e3ced24b07c-c

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

44 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
it_mutt skrev:

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-6 … ed24b07c-c

Stämmer den finns inte med där.

Avstängd
10 388 Inlägg
4 juni 2017
Mattias83 skrev:
it_mutt skrev:

Missade en länk till iofs

http://sztarcafe.com/wp-content/uploads/2016/10/minden-hibauzenet-ami-az-auto-muszerfalan-megjelenhet-tudd-meg-melyik-mit-jelent-500x263.png

44 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
Ska ut å fota panelen så går de kanske se lite tydligare trots allt vad jag menar även den är slocknad (för tillfället)

44 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
it_mutt skrev:
Mattias83 skrev:
it_mutt skrev:

Missade en länk till iofs

http://sztarcafe.com/wp-content/uploads … 00x263.png

Om alla ikoner ser samma ut så hittar jag inte den där heller.

44 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
Finns det nån varningslampa för reserven? Det är väl bara en lampa som lyser när den går in? Tänke eftersom den lyste när reserven var inne, men slocknade efter jag tankade.
Senast redigerat av Mattias83 (4 juni 2017)

4 261 Inlägg
4 juni 2017
Mattias83 skrev:
panda666 skrev:

haha jajjamän perfekt start på dagen! Låter som  glykol/kylarvätska, men alla vätskor är som de ska under huven. Motorlampan lyser också men det är väl standard på BMW men nog klagat om det..!

ugh snälla, är väl knappast bilens fel när det är ingen som tagit hand om den, köp en prius istället då så slipper du motorlampor, du måste fan ha vaknat på fel sida idag, eller du kanske vaknade på golvet vad vet jag.

Avstängd
10 388 Inlägg
4 juni 2017
Mattias83 skrev:
Finns det nån varningslampa för reserven? Det är väl bara en lampa som lyser när den går in? Tänke eftersom den lyste när reserven var inne, men slocknade efter jag tankade.

Det gör det ju säkert. Men den vanliga brukar ju vara just en bensinpump (längst ner till vänster på min första bild)

4 261 Inlägg
4 juni 2017
inte konstigt med lite elfel  på en sån gammal bil? tom nya bilar har lite elfel ibland. vad förvänta du dig?

44 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
panda666 skrev:
Mattias83 skrev:
panda666 skrev:

ugh snälla, är väl knappast bilens fel när det är ingen som tagit hand om den, köp en prius istället då så slipper du motorlampor, du måste fan ha vaknat på fel sida idag, eller du kanske vaknade på golvet vad vet jag.

haha låter som du själv vaknat lite fel här, jag försöker hitta ett svar och som du kanske vet är detta ett forum för just det? Du har säkert full koll på hur mycket pengar jag lagt ner på den.
prius, hahaha....inga kommentarer på den!

Evildan
4 juni 2017
Mattias83 skrev:
Men innan jag säljer och köper vettig bil så undrar jag vad det är för gul varningslampa som lyser? Den slutade lysa efter att jag tankade dock.

Ikonen sitter längst ned till höger av alla andra varningslampor, ser ut som en behållare med vätska i å nån tratt i toppen.

För övrigt går den bra bilen, utöver ojämn tomgång och att den vid enstaka tillfällen dör under körning..men så är det ju en BMW wink Nåväl tacksam för svar.

https://i.ytimg.com/vi/RWhHsBuS_yg/maxresdefault.jpg

Ser du symbolen i den här bilden?
Visserligen ett kluster tillhörande en diesel men dom flesta symbolerna är identiska. Jag gissar att du menar i gruppen till vänster under tankmätaren lyser den gula symbolen som är längst ned till höger? Den gula är varning för låg kylarvätska.

Surt när bilen krånglar och ännu surare när sura medlemmar krånglar istället för att hjälpa till, någon av dom kanske sover högst upp i våningssängen och vaknade på golvet efter en landning på huvudet?
Senast redigerat av Evildan (4 juni 2017)

6 054 Inlägg
4 juni 2017
Varning för låg kylarvätska är inget kul på en sexcylindrig BMW

44 Inlägg
4 juni 2017
Trådstartare
Evildan skrev:
Mattias83 skrev:

Visserligen ett kluster tillhörande en diesel men dom flesta symbolerna är identiska. Jag gissar att du menar i gruppen till vänster under tankmätaren lyser den gula symbolen som är längst ned till höger? Den gula är varning för låg kylarvätska.

Surt när bilen krånglar och ännu surare när sura medlemmar krånglar istället för att hjälpa till, någon av dom kanske sover högst upp i våningssängen och vaknade på golvet efter en landning på huvudet?

Där har vi den!
http://forumbilder.se/G8KHT/maxresdefault.jpg?width=150

Evildan
4 juni 2017
Mattias83 skrev:
Evildan skrev:
Mattias83 skrev:

Där har vi den!
http://forumbilder.se/G8KHT/maxresdefault.jpg?width=150

Det är varning för låg kylarvätskenivå.

4 261 Inlägg
4 juni 2017
är nog ganska säker på att jag sa nånting om låg kylarvätska några rader upp,  men löste det sig?

Sök