Nu har äntligen fälgarna kommit efter att DHL lyckats slarva bort dom. Men det löste sig och åkte dirket och la på däcken. Är sjukt nöjd. Nu återstår det ju bara att provmontera och hoppas att man mät rätt
Då va sänkningen klar fram och har provmonterat fälgarna. Sänkningen ser bra ut. Dock tror jag den kommer bli lägre när den sat sig lite. Fälgarna sticker dock ut ca 1cm fram vilket jag har set det andra Corvette c5 ägare har också. Dock tycker jag det är sådär. Har varit i kontakt med LarsK som dom är köpa av och det ska gå att svarva ner 5mm på centrumet och så sitter det brickor bakom övre länkarmen som är ca 2mm. Så totalt borde jag få in dom 7mm till och då kan det bli riktigt bra. Ratten är inte riktigt rak på sista bilen. Bak är det spacers som gäller. Ska mäta in bak när den även är sänkt bak. Står på pall bokar bak på bilen.
Nu har jag monterat sänkningen bak. Den är sänk till max på bilderna. Vett dock inte om man behöver åka en sväng för att den ska sätta sig. Annars så blir det att beställa längre bultar så jag får ner den några centimeter till. Har även beställt 25mm spacers till bak fälgarna. Men jag är nöjd
Dagens jobb vart att montera tillbaka ratten. Först vart det demontering av den trasiga släpringen och ditt med den nya. Sen tillbaks med allt igen. Vart bra även fast jag ville ha sport ratten. Blir kanske den i ett annat skede Nya som är monterad
Körde även bilen lite i garaget så att den skulle sätta sig lite. Tog ingen bild på det men nu börjar det se bra ut. Dock får den inte sätta sig mer för då tar det nog i skärmarna.
Idag monterades spacerna. Fick kapa lite på original bultarna då dom tog i på baksidan av fälgarna. vart skit bra. Nästa steg blir att värma bort den gamla folien på skärmarna och skicka dom på lack.
Dagens jobb. Få ditt spacern på passagerarsidan och montera läppen. Ska bygga egna splitters på sidorna. Läppen och splittersen blir matt svarta. Börjar bli dax att demontera skärmar inför lack också.
Kul att det händer grejer här och maffigt med breddningen bak, själv gick jag på 18/19 kombo på fälgar blev TSW Nurburgring et var 50 i fram och 65 bak tror jag det var på dem.
Kul att det händer grejer här och maffigt med breddningen bak, själv gick jag på 18/19 kombo på fälgar blev TSW Nurburgring et var 50 i fram och 65 bak tror jag det var på dem.
Tack Ville ha något som inte är så vanligt på corvette. Svårt att hitta men hade tur att hitta beggade skärmar för ett okej pris. Var ju bak det var som svårast att hitta fälgar med högt ET. Vart ju större utbud av fälgar med breddarna