Avgassystem byggt inför besiktning, det blev ett hopplock av vad som fanns hemma för tillfället. Blev helt ok iallafall tycker jag, låter helt ok med. Låter härligt på tomgång och nästan knäpptyst vid körning.
Sista inför besiktning var en utvändig tvätt, Man kan inte komma dit med skitig bil. Mossa/alger och några svarta prickar som tog en jävlar tid att få bort
Den snyggade till sig rätt bra efter tvätten.
Så en summering av vad som gjorts innan besiktning är , Tvätt in/utvändigt, byte olja/filter, krängt på 4st beg däck på fälgarna, byggt avgassystem, kollat över bromsar.
Nu är besiktningen utförd och det gick mycket bättre än väntat
Blev 2st 2:or, en av dom visste jag innan då ena handbroms vajern nästan är av.
Parkeringsbroms bromsverkan, vänster ur funktion = 2st nya vajrar är beställda och kommer snart hem
Vassa utstickande föremål = saknade antennsprötet, så biltema fick bidra med ett sådant tills bilen är ombesiktigad
När jag hämtade bilen så sa han att det finns en framskärm och en stötfångare extra om jag ville ha. När jag hämtade delarna i tisdags så lyfte jag på en pressening som skärmen va inlindad i, det visade sig visst att det fanns en extra bagagelucka, en dörr (den som är bucklig på bilen), framvagns delar, en kardan och en växellåda. Det visade sig dock att det var en låda till en Opel, vet ej om kardanen tillhör lådan.
Självklart användes bästa dragbilen!
Märkte att det blir sjukt mörkt i panelen när det blir kvällning
många har varit och klippt och klistrat i detta elsystem
men efter en studs kontroll och rengöring av brytaren till belysningen så fick jag igång belysningen så fint