2662
Sök

Vad bullrar era bilar i 90km/h

5 111 Inlägg
8 juli 2017
Önskar jag hade en 218 ibland, men det här är den rättvända (alltför ofta = felvända) versionen......inköpt av 47an Lökens arbetsgivare och försedd med hydraulik i efterhand....tyvärr är monsterwinschen såld, den hade varit något att ha på kinkyn........eller kanske inte.

690 Inlägg
8 juli 2017
Evildan skrev:
it_mutt skrev:
cevapcici skrev:
Förstår att du bara vill ha ett "kul värde" för skojs skull. Men kan inte riktigt se att värdena blir rättvisa då alla har olika däck och olika bra ljudisolering i bilen, utöver väglaget som ovan talare tog upp.. Sen tillkommer det fler faktorer som påverkar men ja..

Fast...hur spelar det någon roll vad folk har för däck? Att det påverkar ljudnivån är givet...men, om dina däck höjer bullernivån med 3db, så ÄR det ju så i din bil. Precis samma sak med om din bil har dålig ljudisolering, då är det ju, igen, så i din bil. Inget orättvist i det.

Då skulle man alltså inte, ens på seriös nivå, kunna göra ett jämförande. För t.o.m. vid användandet av likadana däck och körande på samma vägsträcka, så har bilarna olika ljuddämpning, olika styva chassin och så vidare...och då är det orättvist...eller...va...nej.

Amenvadfaan... big_smile
Den här gången var det få minuter.
Edit : min lur uppdaterar för långsamt!
Tar en tur till mobilköparrådtråden nu.

Haha kan tipsa om Honor 8 wink

Evildan
8 juli 2017
Knugcab skrev:
Önskar jag hade en 218 ibland, men det här är den rättvända (alltför ofta = felvända) versionen......inköpt av 47an Lökens arbetsgivare och försedd med hydraulik i efterhand....tyvärr är monsterwinschen såld, den hade varit något att ha på kinkyn........eller kanske inte.

Bullermätning vid 1800rpm inväntas, valfri växel.
Hade en med timmerkran och balkärra som vi hämtade skrotbilar med i närapå hela Sörmland, på den tiden man fick betalt 1500kr på skroten för en komplett bil. Dubbla balkärror fungerade också men gick lite tungt uppför med en Taunus -72 och en Passat -74 även om bägge var uppruttna.

Avstängd
10 388 Inlägg
8 juli 2017
Evildan skrev:
it_mutt skrev:
Evildan skrev:

Amenvadfaan... big_smile
Den här gången var det få minuter.
Edit : min lur uppdaterar för långsamt!
Tar en tur till mobilköparrådtråden nu.

Ja om telefonen ska lagga så pass att du blir berövad den naturliga turordningen för foruminlägg så är det nog dags att besöka just den tråden wink

Ursäkta för sent svar...laggat. Bör nog stänga med några av tjoget flikar jag nyttjar simultant. smile

Då jag passerat 100 flikar i Chrome på mobilen (android), kan jag påtala att det blir som så att det inte står "100" vid flikknappen, utan " big_smile " wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök