Jag har blivit "pluggad" i slitbanan vid ett par tillfällen på däckverkstad med ovan avbildat kit i samband med punktering medelst skruvar. Fungerar alldeles utmärkt och inget däck behöver monteras av.
Har ringt till 4st av däckverkstäderna som jag vet är bra i Uppsala. Ingen av dem vill sätta en plugg utifrån...
Samtidigt tyckte de att om inte däcket läcker ( verkar inte göra när jag testat i vatten ) Så ska man inte behöva plugga det..
Nu blir jag mer förvirrad...Känns inte så snyggt att ha ett hål som bilden ovan i däcket. Men jag vill ju inte borra i däcket heller i onödan.
En kompis sa att hålet kommer att vulka ihop sig när det blir varmt eventuellt...
Mätt hålets djup är det mer än mönsterdjupet måste det åtgärdas, Annars kan du ju chansa om du vill.
Så du menar om hålet är mer än 7mm, djupt så måste det åtgärdas?.. skruven var 11mm, men hela var ju inte riktigt inne-..
Försökte mäta men fick bara till 2mm med skjutmåttet, gummi har ju dragit ihop sig igen. Men skruven satt betydligt djupare än så..
Hur mkt gummi är det i ett däck?. Tänkte när däcket är blankslitet, så lär väll det vara en hel del gummi kvar?
Tack för alla svar!
Då är det något som bör lagas, Och som du ser i tråden finns det saker man trycker ditt utifrån, många däckverkstäder vill dock köra en modell man tar inifrån men den utifrån kan dom flesta gånger funka mycket bra värt att testa
Jag har blivit "pluggad" i slitbanan vid ett par tillfällen på däckverkstad med ovan avbildat kit i samband med punktering medelst skruvar. Fungerar alldeles utmärkt och inget däck behöver monteras av.
Det är lite suspekt med att du blivit "pluggad i slitbanan på däckverkstaden" och är nöjd över det, men alla är vi olika.
Men visst är plugg, jag föredrar dom dock i däcket, ett smidigt vis att laga på. Jag har bara bra erfarenheter av det och har nog utfört i runda slängar 10-15 sådana plugg-lagningar både åt mig själv och bekanta genom åren med framgång.