Förra helgen fick jag på alla nya bussningar bak också. Tog längre tid än jag tänkte, men skönt att ha det uppe. Får brottas med att jag vill att allt ska vara nytt och fint eller att det bara ska vara fräscht och funktionsdugligt. Gör ju inte en helrenovering av hela bilen. Så jag får leva med att allt inte är mint, haha.
Först fanns gneket kvar i bakvagnen när jag sänkte ner den och körde hemåt. Sen när jag kom hem kunde jag inte provocera fram det. Lycklig över att jag kanske äntligen skulle slippa höra det. Men när jag tog ut den nästa gång var det tillbaka igen. Nu vet jag inte vad det kan vara, bara dämpare och fjädrar kvar. Kanske får leva med att den låter så..
Stadiga verktyg för att pressa ur gamla bussningarna.
En bult bestämde sig för att sitta kvar i drivaxeln så fick borra ur den. Har beställt en ny på BMW för dom var såklart special.
Vissa bussningar var mer slut än andra.
Bakvagnen nere.
Det var ett projekt i sig att göra rent grejerna. Var ändå bra skick och lack kvar förutom ytrosten i ramen under diffen.
Målade på hammarlack på lite grejer, blev inte finishen jag ville ha, men det lär stoppa det från att rosta mer i alla fall. När jag vill göra det fint i framtiden får jag väl blästra och pulverlacka istället.
På med alla bussningar.
Upp med bakvagnen igen, det var lite puligt att göra på egen hand.
Sen på med nya innerskärmarna, luftkanalerna (som passar m-sport), passbitarna under innerskärmarna och lite nya skruvar. Var bökiga att få på plats, men fint med hela fräscha grejer.
Sen blöda bromsarna, spänna handbromsen och göra en manuell hjulinställning fram så att däcken inte tar slut på de 10 mil jag hade hem.
Äntligen på plats hemma i garaget. Helt fel tid att försöka få tag på ett ställe som kan göra hjulinställning. Men fick en tid på måndag, så låter den stå tills dess.
När den ändå står i garaget tänkte jag se om det går att få liv i dom bleka och trötta listerna innan jag köper nya. Gjorde rent ordentligt och smörjde in med plastkladd. Blev faktiskt riktigt bra.