Tack igen för alla bra svar! Spillolja, en Mini Cooper är faktiskt något jag har övervägt. Jag tycker TT är en snyggare bil, även om jag skulle ha råd med en Mini i hyfsat bra skick från runt 06, jämfört med om jag skulle köpa TT från 99-02.Ska kika lite mer på dem!
Tack Rquired för ett riktigt bra inlägg! Precis som du säger skulle ett inköp av TT lämna mig med en mycket bättre marginal som skulle kunna användas för eventuella reparationskostnader. Även om jag har en någorlunda okej inkomst för att vara heltidsstudent så kan antalet arbetstimmar variera när det kommer till tentaperioder jämfört med lugnare perioder. Så egentligen skulle det rationella valet från det perspektivet vara en TT (som har iofs varit min drömbil sedan flera år tillbaka).Jag har ca 3 år kvar på mina studier, och jag kommer att fortsätta arbeta i Märsta framöver, tills jag hittar (eller om jag hittar) något bättre extrajobb!
Spillolja - tack för länken, kommer ha nytta av den!
Cracksoup- jag kan tyvärr inget om bilmekanik, även om jag skulle vilja lära mig. Min kusin som bor i Göteborg kan allt möjligt, han renoverar klassiska bilar, så om det inte är något som måste åtgärdas omedelbart så skulle nog han kunna fixa det när han kommer på besök. I andra fall är det verkstan som gäller.
amazinjoey - jag håller fullständigt med dig, jag ägde en Polo 1,2 från 08 tidigare och har varit supernöjd med bilen, den var billig att reparera, slösade lite och var behaglig att köra. Men att köpa en Polo igen känns tråkigt, vill hellre köpa en annan denna gång