Hej.
Jag är ny på forumet men har samma problem som jag har läst här.
Jag har en Volvo 855 GLT 20V -95 som jag har bytt stift, fördelarlock rotor på.
Jag köpte Biltemas grejor de är ju billigast men kanske inte alltid bäst.
Runt originalfördelarlocket satt ett svart isolerande hölje som inte fanns på den nya jag köpte så jag petade loss det och satte på det på det nya locket.
Problemet uppstod när jag skulle sätta dit tändkablarna igen. Trots att jag hade märkt ut vilken som var 1, 2, 3 osv så blir det inte rätt, dvs bilen vill inte starta.
Nu undrar jag följande:
Ettans cylinder är väl den som sitter till vänster sett framifrån alltså på kamremssidan?
Är det något särskilt ställe den tändkabeln skall sitta eller kvittar det bara de andra kommer i rätt ordning därefter? Dvs. 1-2-4-5-3.
Jag försökte lista ut vilket det skulle vara men har gått bet så nu behöver jag hjälp.
Jag har köpt Haynes gör det själv handboken (vilken för övrigt är mycket bra) men...
det vill sig liksom inte. Tala om för mig hur det skall vara snälla någon.
Trött på att få gå när man kan köra bil.
Ello