3218
Sök

VW golf R mk6 DSG eller manuell?

Evildan
9 september 2017
#21
-Akerfeldt- skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Jag kan konstatera att det fortfarande är skit. Jobbar med flång nya bilar inom v.a.g

Senast jag reagerade på var en 870 mila passat tdi 150 med oljud från svänghjul. Kvaliteten där är enorm..

Intressant, har du mer konkret fakta eller är det bara baserat på upplevelse från din sida? smile

Evildan skrev:
Golf MKVI är hur gammal?

2008-2013 tillverkades dem, relevans till dina länkade artiklar?

Relevans till hur du påstår lådorna fungerar i dagsläget?
Men jag förstår att du inte vill ta till dig vad som skrivs även om artiklarna i huvudsak handlar om DQ200 när du anser att "4500mil med min förra passat -15 samt nu 2700mil i min suberb -16 utan några som helst problem smile" är miltal värda att nämna men för en van VAG-ägare anses det kanske som anmärkningsvärda miltal.

Det finns hur många artiklar som helst att läsa om både lamellslirande DQ250 eller andra typfel på de olika DSG-lådorna, för den som vill ha kunskapen.
Google är ett hett tips.

Mina kamraters bil nämnde jag en bit upp i tråden. De tourandieslar jag kört eller som körts av tidigare kollegor havererade även dom på allehanda märkliga vis. Ett uppenbart tecken på bristande kvalitét.

Här en DQ500 som klappade igenom för TV.
http://teknikensvarld.se/volkswagen-sva … an-118634/

2 638 Inlägg
9 september 2017
#22
Evildan skrev:
-Akerfeldt- skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Jag kan konstatera att det fortfarande är skit. Jobbar med flång nya bilar inom v.a.g

Senast jag reagerade på var en 870 mila passat tdi 150 med oljud från svänghjul. Kvaliteten där är enorm..

Intressant, har du mer konkret fakta eller är det bara baserat på upplevelse från din sida? smile

Evildan skrev:
Golf MKVI är hur gammal?

2008-2013 tillverkades dem, relevans till dina länkade artiklar?

Relevans till hur du påstår lådorna fungerar i dagsläget?
Men jag förstår att du inte vill ta till dig vad som skrivs även om artiklarna i huvudsak handlar om DQ200 när du anser att "4500mil med min förra passat -15 samt nu 2700mil i min suberb -16 utan några som helst problem smile" är miltal värda att nämna men för en van VAG-ägare anses det kanske som anmärkningsvärda miltal.

Det finns hur många artiklar som helst att läsa om både lamellslirande DQ250 eller andra typfel på de olika DSG-lådorna, för den som vill ha kunskapen.
Google är ett hett tips.

Mina kamraters bil nämnde jag en bit upp i tråden. De tourandieslar jag kört eller som körts av tidigare kollegor havererade även dom på allehanda märkliga vis. Ett uppenbart tecken på bristande kvalitét.

Här en DQ500 som klappade igenom för TV.
http://teknikensvarld.se/volkswagen-sva … an-118634/

Alla länkar med problem som du anvisar till är äldre än 2013, och jag hittar inte så mycket nyare heller. Men du menar därmed att en DSG från 2017 är lika dålig som en från 2013 eller äldre? Att utveckligen inte gått framåt?

Klart att det kan finnas rasade eller problem med DSG lådor på nya bilar med. Räcker ju att söka bilmärke och återkallelse för att inse att olika fel drabbar alla biltillverkare. Jag är mer intresserad av fakta, hur många procent av alla bilar med DSG som har varit på verkstad för lådras jämfört med antal bilar som rullar klanderfritt?

Jag anser inte att mina mil är speciella på nått sätt, det förväntas att bilarna ska hålla många fler mil än så, jag reagerar bara det att det klankas ner på DSG så fort det kommer upp en köptråd om det, finns ju faktiskt folk som åker DSG utan problem. Det var det jag ville lyfta fram. Sånna som jag som är nöjd
Senast redigerat av -Akerfeldt- (9 september 2017)

Evildan
9 september 2017
#23
-Akerfeldt- skrev:
Evildan skrev:
-Akerfeldt- skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Jag kan konstatera att det fortfarande är skit. Jobbar med flång nya bilar inom v.a.g

Senast jag reagerade på var en 870 mila passat tdi 150 med oljud från svänghjul. Kvaliteten där är enorm..

Intressant, har du mer konkret fakta eller är det bara baserat på upplevelse från din sida? smile


2008-2013 tillverkades dem, relevans till dina länkade artiklar?

Relevans till hur du påstår lådorna fungerar i dagsläget?
Men jag förstår att du inte vill ta till dig vad som skrivs även om artiklarna i huvudsak handlar om DQ200 när du anser att "4500mil med min förra passat -15 samt nu 2700mil i min suberb -16 utan några som helst problem smile" är miltal värda att nämna men för en van VAG-ägare anses det kanske som anmärkningsvärda miltal.

Det finns hur många artiklar som helst att läsa om både lamellslirande DQ250 eller andra typfel på de olika DSG-lådorna, för den som vill ha kunskapen.
Google är ett hett tips.

Mina kamraters bil nämnde jag en bit upp i tråden. De tourandieslar jag kört eller som körts av tidigare kollegor havererade även dom på allehanda märkliga vis. Ett uppenbart tecken på bristande kvalitét.

Här en DQ500 som klappade igenom för TV.
http://teknikensvarld.se/volkswagen-sva … an-118634/

Alla länkar med problem som du anvisar till är äldre än 2013, och jag hittar inte så mycket nyare heller. Men du menar därmed att en DSG från 2017 är lika dålig som en från 2013 eller äldre? Att utveckligen inte gått framåt?

Klart att det kan finnas rasade eller problem med DSG lådor på nya bilar med. Räcker ju att söka bilmärke och återkallelse för att inse att olika fel drabbar alla biltillverkare. Jag är mer intresserad av fakta, hur många procent av alla bilar med DSG som har varit på verkstad för lådras jämfört med antal bilar som rullar klanderfritt?

Jag anser inte att mina mil är speciella på nått sätt, det förväntas att bilarna ska hålla många fler mil än så, jag reagerar bara det att det klankas ner på DSG så fort det kommer upp en köptråd om det, finns ju faktiskt folk som åker DSG utan problem. Det var det jag ville lyfta fram. Sånna som jag som är nöjd

Jag menar återigen att hur du påstår att lådorna numera fungerar i dags datum är irrelevant då bilen TS önskar råd om är som äldst 9år gammal.
Att det "klankas ned" på DSG är inte särskilt underligt med dom av olika individer upplevda erfarenheter av olika DSG-lådor är av negativ art. Det kan du läsa på detta forum på flertalet ställen.
Att det finns ägare/förare som är skitnöjda är inte konstigt då deras lådor har fungerat smärtfritt att det däremot finns så många ägare/förare som har problem gör det väldigt tydligt att felfrekvensen är hög.

4 261 Inlägg
9 september 2017
#24
Har fått aldeless för många dsg bilar på jobbet med missljud i lådan för att tycka om bilen. varje gång det kommer in en skoda automat/passat/golf osv tom audi så lyssnar vi efter missljud i lådan de första vi gör. Som ja sa senast var det en passat 2013 som lät som helvete. Har dom fixat bättre lådor nu 2017? det vet man inte för dom är för nya kanske. Men upp till 2014 är dom nog skit. Ingen av er har haft problem med passaters bränslepumpar? dom tjuter som fan när dom är på väg att gå.

2 638 Inlägg
9 september 2017
#25
Evildan skrev:
Jag menar återigen att hur du påstår att lådorna numera fungerar i dags datum är irrelevant då bilen TS önskar råd om är som äldst 9år gammal.
Att det "klankas ned" på DSG är inte särskilt underligt med dom av olika individer upplevda erfarenheter av olika DSG-lådor är av negativ art. Det kan du läsa på detta forum på flertalet ställen.
Att det finns ägare/förare som är skitnöjda är inte konstigt då deras lådor har fungerat smärtfritt att det däremot finns så många ägare/förare som har problem gör det väldigt tydligt att felfrekvensen är hög.

Så mitt påstående är irrelevant men dina erfarenheter angående dsg passat med gasmotor eller spritt nya tiguan som inte heller TS frågar om är relevant i hans köptråd då?

Självklart kan man läsa om DSG av negativ art på nätet, det är ju oftast mer negativitet som framkommer där än tvärtom. Att felfrekvensen kan anses som hög säger jag inget om, uppenbarligen finns det ju en bilar som strular men fortfarande ingen fakta på hur många som strular i förhållande till hur många bilar det rullar med nöjda ägare.

Självfallet ska alla bilar fungera utan fel och haveri, men att alla Volkswagen med DSG är skräp och ej ska rekommenderas att köpa är fel.

Hoppas iallafall TS blir nöjd med sin bil oavsett vad som väljs smile

4 261 Inlägg
9 september 2017
#26
-Akerfeldt- skrev:
Evildan skrev:
Jag menar återigen att hur du påstår att lådorna numera fungerar i dags datum är irrelevant då bilen TS önskar råd om är som äldst 9år gammal.
Att det "klankas ned" på DSG är inte särskilt underligt med dom av olika individer upplevda erfarenheter av olika DSG-lådor är av negativ art. Det kan du läsa på detta forum på flertalet ställen.
Att det finns ägare/förare som är skitnöjda är inte konstigt då deras lådor har fungerat smärtfritt att det däremot finns så många ägare/förare som har problem gör det väldigt tydligt att felfrekvensen är hög.

Så mitt påstående är irrelevant men dina erfarenheter angående dsg passat med gasmotor eller spritt nya tiguan som inte heller TS frågar om är relevant i hans köptråd då?

Självklart kan man läsa om DSG av negativ art på nätet, det är ju oftast mer negativitet som framkommer där än tvärtom. Att felfrekvensen kan anses som hög säger jag inget om, uppenbarligen finns det ju en bilar som strular men fortfarande ingen fakta på hur många som strular i förhållande till hur många bilar det rullar med nöjda ägare.

Självfallet ska alla bilar fungera utan fel och haveri, men att alla Volkswagen med DSG är skräp och ej ska rekommenderas att köpa är fel.

Hoppas iallafall TS blir nöjd med sin bil oavsett vad som väljs smile

hehe en gång i tiden var jag också så där i förnekelse^^jag vet att det kan kännas svårt. Men skulle man rekommendera nån att köpa nått där automatlådorna strular och rasar kors o tvärs? är det lagom roligt att sitta med en trasig låda sådär en fin måndags morgon? Att många rullar fint än idag spelar ingen roll för nästan lika många havererar också. Sa jag förresten hur många dsg lådor som jag hört har missljud på jobbet på mina nästan 4 år på jobbet nu?

6 122 Inlägg
9 september 2017
#27
Hej!
Har en Audi TT 3,2lit roadster från 2004 med DSG låda och den funkar perfekt även efter 10000mil.


https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-76eb5ea3ec3dd9a626221dbc9ba6b236.jpg
Senast redigerat av jaka54 (9 september 2017)


Evildan
9 september 2017
#28
-Akerfeldt- skrev:
Evildan skrev:
Jag menar återigen att hur du påstår att lådorna numera fungerar i dags datum är irrelevant då bilen TS önskar råd om är som äldst 9år gammal.
Att det "klankas ned" på DSG är inte särskilt underligt med dom av olika individer upplevda erfarenheter av olika DSG-lådor är av negativ art. Det kan du läsa på detta forum på flertalet ställen.
Att det finns ägare/förare som är skitnöjda är inte konstigt då deras lådor har fungerat smärtfritt att det däremot finns så många ägare/förare som har problem gör det väldigt tydligt att felfrekvensen är hög.

Så mitt påstående är irrelevant men dina erfarenheter angående dsg passat med gasmotor eller spritt nya tiguan som inte heller TS frågar om är relevant i hans köptråd då?

Självklart kan man läsa om DSG av negativ art på nätet, det är ju oftast mer negativitet som framkommer där än tvärtom. Att felfrekvensen kan anses som hög säger jag inget om, uppenbarligen finns det ju en bilar som strular men fortfarande ingen fakta på hur många som strular i förhållande till hur många bilar det rullar med nöjda ägare.

Självfallet ska alla bilar fungera utan fel och haveri, men att alla Volkswagen med DSG är skräp och ej ska rekommenderas att köpa är fel.

Hoppas iallafall TS blir nöjd med sin bil oavsett vad som väljs smile

Då du förefaller att inte läsa/förstå vad jag återkommande skriver eller vilka modeller jag har erfarenhet av så avslutar jag den i mitt tycke väldigt onyanserade "diskussionen" med dig och avrundar med att önska dig all lycka med dina DSG-lådor ty med den felfrekvensen behöver du verkligen det.
//Evil.
P.S
Köp ingen Trisslott för jag tror all din tur förbrukas var gång din DSG byter växel.
DS

Evildan
9 september 2017
#29
jaka54 skrev:
Hej!
Har en Audi TT 3,2lit roadster från 2004 med DSG låda och den funkar perfekt även efter 10000mil.


https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-76eb5ea3ec3dd9a626221dbc9ba6b236.jpg

Hur långt har du kört med den?
Har du fullständig historik innan du importerade den?
Är fluiden bytt vid 60000km?
Är det den här bilen du tvättat med Ajax skurpulver?

1 036 Inlägg
9 september 2017
#30
Evildan skrev:
jaka54 skrev:
Hej!
Har en Audi TT 3,2lit roadster från 2004 med DSG låda och den funkar perfekt även efter 10000mil.


https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-76eb5ea3ec3dd9a626221dbc9ba6b236.jpg

Hur långt har du kört med den?
Har du fullständig historik innan du importerade den?
Är fluiden bytt vid 60000km?
Är det den här bilen du tvättat med Ajax skurpulver?

Att du orkar tjöta och tjöta....


Of World
3 369 Inlägg
9 september 2017
#31
Evildan skrev:
jaka54 skrev:
Hej!
Har en Audi TT 3,2lit roadster från 2004 med DSG låda och den funkar perfekt även efter 10000mil.


https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-76eb5ea3ec3dd9a626221dbc9ba6b236.jpg

Hur långt har du kört med den?
Har du fullständig historik innan du importerade den?
Är fluiden bytt vid 60000km?
Är det den här bilen du tvättat med Ajax skurpulver?

Är väl inte dsg i den?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 september 2017
#32
opel_vectra_gts skrev:
Evildan skrev:
jaka54 skrev:
Hej!
Har en Audi TT 3,2lit roadster från 2004 med DSG låda och den funkar perfekt även efter 10000mil.


https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-76eb5ea3ec3dd9a626221dbc9ba6b236.jpg

Hur långt har du kört med den?
Har du fullständig historik innan du importerade den?
Är fluiden bytt vid 60000km?
Är det den här bilen du tvättat med Ajax skurpulver?

Är väl inte dsg i den?

Beror ju på vad DSG betyder?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
9 september 2017
#33
caromania skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Evildan skrev:

Hur långt har du kört med den?
Har du fullständig historik innan du importerade den?
Är fluiden bytt vid 60000km?
Är det den här bilen du tvättat med Ajax skurpulver?

Är väl inte dsg i den?

Beror ju på vad DSG betyder?

Det är en dubbelkopplingslåda i TT 3.2 2004, bilen är ju en cabbad Golf R32. smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 september 2017
#34
Evildan skrev:
caromania skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Är väl inte dsg i den?

Beror ju på vad DSG betyder?

Det är en dubbelkopplingslåda i TT 3.2 2004, bilen är ju en cabbad Golf R32. smile

Nja, jag syftade inte på det nuråååå.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

2 638 Inlägg
10 september 2017
#35
Evildan skrev:
Då du förefaller att inte läsa/förstå vad jag återkommande skriver eller vilka modeller jag har erfarenhet av så avslutar jag den i mitt tycke väldigt onyanserade "diskussionen" med dig och avrundar med att önska dig all lycka med dina DSG-lådor ty med den felfrekvensen behöver du verkligen det.
//Evil.
P.S
Köp ingen Trisslott för jag tror all din tur förbrukas var gång din DSG byter växel.
DS

Jag förstår att du har erfarenhet av andra modeller än den som TS söker. Det har jag med. Det som störde mig är att din negativa erfarenhet är relevant och min positiva inte är relevant i diskussionen.

Jag är fortfarande intresserad vilken fakta du baserar den enorma felfrekvensen på. Länka gärna till någon konkret fakta. Är det 1/10 som har problem eller 1/1000000 som har problem. Väldigt intressant för att kunna dra någon slutsats.

Men nog om detta då vi inte kommer komma längre, du har bestämt dig för att man ej kan köpa en bil med dsg då alla är likadana och havererar medans jag hävdar att det finns folk som har problem men att de flesta bilar rullar felfritt i många mil med nöjda ägare.

Over and out smile

4 261 Inlägg
10 september 2017
#36
-Akerfeldt- skrev:
Evildan skrev:
Då du förefaller att inte läsa/förstå vad jag återkommande skriver eller vilka modeller jag har erfarenhet av så avslutar jag den i mitt tycke väldigt onyanserade "diskussionen" med dig och avrundar med att önska dig all lycka med dina DSG-lådor ty med den felfrekvensen behöver du verkligen det.
//Evil.
P.S
Köp ingen Trisslott för jag tror all din tur förbrukas var gång din DSG byter växel.
DS

Jag förstår att du har erfarenhet av andra modeller än den som TS söker. Det har jag med. Det som störde mig är att din negativa erfarenhet är relevant och min positiva inte är relevant i diskussionen.

Jag är fortfarande intresserad vilken fakta du baserar den enorma felfrekvensen på. Länka gärna till någon konkret fakta. Är det 1/10 som har problem eller 1/1000000 som har problem. Väldigt intressant för att kunna dra någon slutsats.

Men nog om detta då vi inte kommer komma längre, du har bestämt dig för att man ej kan köpa en bil med dsg då alla är likadana och havererar medans jag hävdar att det finns folk som har problem men att de flesta bilar rullar felfritt i många mil med nöjda ägare.

Over and out smile

förlåt men du har verkligen ignorerat mig bra duktigt nu, har skrivit här att på mitt jobb så ser jag ofta passat med missljud i växellådan, sist förra veckan en 2013 med runt 10.000mil. Har inte sett några 2014+ men innan det har det varit massor under mina 4 år på jobbet. Kan kanske säga att på mina 4 år där var 10e passat/skoda  hade missljud i lådan, nånstans där 10e 20e nått sånt, och vi har fulllllt me passater/vw. Lägsta som ja sett rullade runt 4-5000mil där lådan lät dåligt. Har dom fixat problemet med 2014+?eller har bilarna bara inte hunnit bli dåliga än?kanske kommer snart?

Evildan
10 september 2017
#37
Evildan skrev:
-Akerfeldt- skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Jag kan konstatera att det fortfarande är skit. Jobbar med flång nya bilar inom v.a.g

Senast jag reagerade på var en 870 mila passat tdi 150 med oljud från svänghjul. Kvaliteten där är enorm..

Intressant, har du mer konkret fakta eller är det bara baserat på upplevelse från din sida? smile

Evildan skrev:
Golf MKVI är hur gammal?

2008-2013 tillverkades dem, relevans till dina länkade artiklar?

Relevans till hur du påstår lådorna fungerar i dagsläget?
Men jag förstår att du inte vill ta till dig vad som skrivs även om artiklarna i huvudsak handlar om DQ200 när du anser att "4500mil med min förra passat -15 samt nu 2700mil i min suberb -16 utan några som helst problem smile" är miltal värda att nämna men för en van VAG-ägare anses det kanske som anmärkningsvärda miltal.

Det finns hur många artiklar som helst att läsa om både lamellslirande DQ250 eller andra typfel på de olika DSG-lådorna, för den som vill ha kunskapen.
Google är ett hett tips.

Mina kamraters bil nämnde jag en bit upp i tråden. De tourandieslar jag kört eller som körts av tidigare kollegor havererade även dom på allehanda märkliga vis. Ett uppenbart tecken på bristande kvalitét.

Här en DQ500 som klappade igenom för TV.
http://teknikensvarld.se/volkswagen-sva … an-118634/

-Akerfeldt- skrev:
Evildan skrev:
Då du förefaller att inte läsa/förstå vad jag återkommande skriver eller vilka modeller jag har erfarenhet av så avslutar jag den i mitt tycke väldigt onyanserade "diskussionen" med dig och avrundar med att önska dig all lycka med dina DSG-lådor ty med den felfrekvensen behöver du verkligen det.
//Evil.
P.S
Köp ingen Trisslott för jag tror all din tur förbrukas var gång din DSG byter växel.
DS

Jag förstår att du har erfarenhet av andra modeller än den som TS söker. Det har jag med. Det som störde mig är att din negativa erfarenhet är relevant och min positiva inte är relevant i diskussionen.

Jag är fortfarande intresserad vilken fakta du baserar den enorma felfrekvensen på. Länka gärna till någon konkret fakta. Är det 1/10 som har problem eller 1/1000000 som har problem. Väldigt intressant för att kunna dra någon slutsats.

Men nog om detta då vi inte kommer komma längre, du har bestämt dig för att man ej kan köpa en bil med dsg då alla är likadana och havererar medans jag hävdar att det finns folk som har problem men att de flesta bilar rullar felfritt i många mil med nöjda ägare.

Over and out smile

Återigen, en mängd fordon med aktuell låda i min direkta närhet som har havererat. Vidare åkare över hela landet som haft samma problem även med DQ250.

Bye.

Evildan
10 september 2017
#38
panda666 skrev:
-Akerfeldt- skrev:
Evildan skrev:
Då du förefaller att inte läsa/förstå vad jag återkommande skriver eller vilka modeller jag har erfarenhet av så avslutar jag den i mitt tycke väldigt onyanserade "diskussionen" med dig och avrundar med att önska dig all lycka med dina DSG-lådor ty med den felfrekvensen behöver du verkligen det.
//Evil.
P.S
Köp ingen Trisslott för jag tror all din tur förbrukas var gång din DSG byter växel.
DS

Jag förstår att du har erfarenhet av andra modeller än den som TS söker. Det har jag med. Det som störde mig är att din negativa erfarenhet är relevant och min positiva inte är relevant i diskussionen.

Jag är fortfarande intresserad vilken fakta du baserar den enorma felfrekvensen på. Länka gärna till någon konkret fakta. Är det 1/10 som har problem eller 1/1000000 som har problem. Väldigt intressant för att kunna dra någon slutsats.

Men nog om detta då vi inte kommer komma längre, du har bestämt dig för att man ej kan köpa en bil med dsg då alla är likadana och havererar medans jag hävdar att det finns folk som har problem men att de flesta bilar rullar felfritt i många mil med nöjda ägare.

Over and out smile

förlåt men du har verkligen ignorerat mig bra duktigt nu, har skrivit här att på mitt jobb så ser jag ofta passat med missljud i växellådan, sist förra veckan en 2013 med runt 10.000mil. Har inte sett några 2014+ men innan det har det varit massor under mina 4 år på jobbet. Kan kanske säga att på mina 4 år där var 10e passat/skoda  hade missljud i lådan, nånstans där 10e 20e nått sånt, och vi har fulllllt me passater/vw. Lägsta som ja sett rullade runt 4-5000mil där lådan lät dåligt. Har dom fixat problemet med 2014+?eller har bilarna bara inte hunnit bli dåliga än?kanske kommer snart?

Det är väl dina negativa vibbar i kombination av din mångfacetterade erfarenhet tillförskansad under flera år som får ditt inlägg att passera förbi.

2 638 Inlägg
10 september 2017
#39
panda666 skrev:
[
förlåt men du har verkligen ignorerat mig bra duktigt nu, har skrivit här att på mitt jobb så ser jag ofta passat med missljud i växellådan, sist förra veckan en 2013 med runt 10.000mil. Har inte sett några 2014+ men innan det har det varit massor under mina 4 år på jobbet. Kan kanske säga att på mina 4 år där var 10e passat/skoda  hade missljud i lådan, nånstans där 10e 20e nått sånt, och vi har fulllllt me passater/vw. Lägsta som ja sett rullade runt 4-5000mil där lådan lät dåligt. Har dom fixat problemet med 2014+?eller har bilarna bara inte hunnit bli dåliga än?kanske kommer snart?

Ber om ursäkt, jag missade ditt inlägg förut. Jag är mycket väl medveten att det är problem med dem, har inte hävdat något annat smile

Jag har mest varit intresserad av fakta, hur många bilar som verkligen har problem. Enligt denna tråden så rasar ju allt som har en dsg. Men dsg kan ju inte bara gå sönder för då skulle inte volkswagen sälja 10 miljoner bilar om året där många bilar säljs med dsg.

Så mellan 5-10% av bilarna du har inne har problem med lådan. Är det 5-10% av bilar som kommer in för reparation eller 5-10% av alla bilar?

Jag har inget fakta på vilka förändringar/förbättringar som görs på dsg-lådorna. Men jag jobbar inom tillverkning av växellådskomponenter så jag vet vilket otroligt jobb som pågår hela tiden för att göra en bättre produkt.

Evildan skrev:
Återigen, en mängd fordon med aktuell låda i min direkta närhet som har havererat. Vidare åkare över hela landet som haft samma problem även med DQ250.

Bye.

Intressant, det är alltså du som har tagit fram fakta och underlaget till hur stor felfrekvens det är på alla bilar med dsg.

Det är tråkigt för dem som är drabbade, att det är en låda som ej fungerar felfritt är jag väl medveten om men jag hävdar att det rullar massor med bilar som fungerar felfritt också. Att säga att man inte ska köpa en dsg för att alla rasar är att dra alla över en kam.
Senast redigerat av -Akerfeldt- (10 september 2017)

4 261 Inlägg
10 september 2017
#40
-Akerfeldt- skrev:
panda666 skrev:
[
förlåt men du har verkligen ignorerat mig bra duktigt nu, har skrivit här att på mitt jobb så ser jag ofta passat med missljud i växellådan, sist förra veckan en 2013 med runt 10.000mil. Har inte sett några 2014+ men innan det har det varit massor under mina 4 år på jobbet. Kan kanske säga att på mina 4 år där var 10e passat/skoda  hade missljud i lådan, nånstans där 10e 20e nått sånt, och vi har fulllllt me passater/vw. Lägsta som ja sett rullade runt 4-5000mil där lådan lät dåligt. Har dom fixat problemet med 2014+?eller har bilarna bara inte hunnit bli dåliga än?kanske kommer snart?

Ber om ursäkt, jag missade ditt inlägg förut. Jag är mycket väl medveten att det är problem med dem, har inte hävdat något annat smile

Jag har mest varit intresserad av fakta, hur många bilar som verkligen har problem. Enligt denna tråden så rasar ju allt som har en dsg. Men dsg kan ju inte bara gå sönder för då skulle inte volkswagen sälja 10 miljoner bilar om året där många bilar säljs med dsg.

Så mellan 5-10% av bilarna du har inne har problem med lådan. Är det 5-10% av bilar som kommer in för reparation eller 5-10% av alla bilar?

Jag har inget fakta på vilka förändringar/förbättringar som görs på dsg-lådorna. Men jag jobbar inom tillverkning av växellådskomponenter så jag vet vilket otroligt jobb som pågår hela tiden för att göra en bättre produkt.

Evildan skrev:
Återigen, en mängd fordon med aktuell låda i min direkta närhet som har havererat. Vidare åkare över hela landet som haft samma problem även med DQ250.

Bye.

Intressant, det är alltså du som har tagit fram fakta och underlaget till hur stor felfrekvens det är på alla bilar med dsg.

Det är tråkigt för dem som är drabbade, att det är en låda som ej fungerar felfritt är jag väl medveten om men jag hävdar att det rullar massor med bilar som fungerar felfritt också. Att säga att man inte ska köpa en dsg för att alla rasar är att dra alla över en kam.

ingen fara, jag förlåter dig:) nej vi får in bilar som ska säljas, antingen leasingbilar eller privatbilar/inbyten osv. Vi gör en kontroll av dom och självklart är vi extra petiga med vw, deras rostproblem och växellådor. Där jag menade att vi jämt hör problem med automatlådan på vw. Där det ofta är missljud i lådan, jag vet att jättemånga rullar idag utan problem men är inte det en ganska hög orsak till att inte rekommendera dsg när så många har drabbats? Det är inte 1 eller 2 eller 3 som har missljud utan många många fler än det. Är det inte så många där man måste ta ställning och inte rekommendera nån?? jag skulle tex aldrig rekommendera nån jag känner en med dsg, och på jobbet så är alla nog överens att det är bara rent skit. Vad tycks?


Sök