panda666 skrev:
[
förlåt men du har verkligen ignorerat mig bra duktigt nu, har skrivit här att på mitt jobb så ser jag ofta passat med missljud i växellådan, sist förra veckan en 2013 med runt 10.000mil. Har inte sett några 2014+ men innan det har det varit massor under mina 4 år på jobbet. Kan kanske säga att på mina 4 år där var 10e passat/skoda hade missljud i lådan, nånstans där 10e 20e nått sånt, och vi har fulllllt me passater/vw. Lägsta som ja sett rullade runt 4-5000mil där lådan lät dåligt. Har dom fixat problemet med 2014+?eller har bilarna bara inte hunnit bli dåliga än?kanske kommer snart?
Ber om ursäkt, jag missade ditt inlägg förut. Jag är mycket väl medveten att det är problem med dem, har inte hävdat något annat
Jag har mest varit intresserad av fakta, hur många bilar som verkligen har problem. Enligt denna tråden så rasar ju allt som har en dsg. Men dsg kan ju inte bara gå sönder för då skulle inte volkswagen sälja 10 miljoner bilar om året där många bilar säljs med dsg.
Så mellan 5-10% av bilarna du har inne har problem med lådan. Är det 5-10% av bilar som kommer in för reparation eller 5-10% av alla bilar?
Jag har inget fakta på vilka förändringar/förbättringar som görs på dsg-lådorna. Men jag jobbar inom tillverkning av växellådskomponenter så jag vet vilket otroligt jobb som pågår hela tiden för att göra en bättre produkt.
Evildan skrev:
Återigen, en mängd fordon med aktuell låda i min direkta närhet som har havererat. Vidare åkare över hela landet som haft samma problem även med DQ250.
Bye.
Intressant, det är alltså du som har tagit fram fakta och underlaget till hur stor felfrekvens det är på alla bilar med dsg.
Det är tråkigt för dem som är drabbade, att det är en låda som ej fungerar felfritt är jag väl medveten om men jag hävdar att det rullar massor med bilar som fungerar felfritt också. Att säga att man inte ska köpa en dsg för att alla rasar är att dra alla över en kam.