3395
Sök

Behöver råd om ny bruksbil budget: 40-90k

26 Inlägg
8 september 2017
Trådstartare
Hej,

Måste köpa ny bruksbil helst innan månadens slut och behöver era råd kring detta köp.

"Krav":
Bensin
Relativt fin till ögat
150~hk+
Inte AWD/4WD
Ingen SUV
Kunna få ner den kring 0.8l/mil motor/landsväg
Helst inget äldre än -04

Har tittat lite på Audi a4 B8 med 1.8tfsi motorn, men känns som ett dumt val då de flesta inom min budget måste byta kamkedja inom väldigt snar framtid vilken inte är billig tongue

Uppskattar alla köpförslag, gärna även en liten kort beskrivning också, serviceintervaller, reservdelskostnader etc...

Mvh
Kiilg

Forummoderator
18 008 Inlägg
8 september 2017
Känns som du vill ha en "rolig" bil och inte den allra bästa totalekonomiskt?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 september 2017
Länge sedan jag gastade om Honda Accord så det är väl dags. 2.4 av nyare karossen efter -09 får du för pengarna och det är en trevligare och tystare bil än den eminenta 03-08modellen. Snorbra kvalitet för att sammanfatta det hela.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

26 Inlägg
8 september 2017
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Känns som du vill ha en "rolig" bil och inte den allra bästa totalekonomiskt?

Nej är nog inte direkt ute efter det bästa för plånboken. Men en bruksbil behöver väl i sig inte alltid vara ekonomisk för att vara en bruksbil? big_smile  Men jag är definitivt inte ute efter någon bil med någon jättemotor/effekt. Det "roligaste" jag kan tänka mig skulle möjligtvis vara en BMW 325 eller något i den stilen.

Edit:

Jag är ute efter en bil som är pålitlig, dvs. som inte går sönder stup i kvarten, sen om bränsleförbrukningen ligger lite högre för att få en "pålitligare" bil så gör det inte mig något. Sen beror det väl även på tidigare ägare, hur den har behandlats, servats etc. Så finns väl inga "säkra" kort när det gäller begagnat tyvärr.
Senast redigerat av kiilg (8 september 2017)

26 Inlägg
8 september 2017
Trådstartare
caromania skrev:
Länge sedan jag gastade om Honda Accord så det är väl dags. 2.4 av nyare karossen efter -09 får du för pengarna och det är en trevligare och tystare bil än den eminenta 03-08modellen. Snorbra kvalitet för att sammanfatta det hela.

Av de 2 som fanns på blocket (2.4 -09) så låg dom långt borta från där jag bor (Mellan Gävle, Uppsala)

Sök