Mew skrev:
Slash skrev:
Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.
Fast precis sådär gör väldigt många entusiaster. Alla "mitt bilmärke är bäst"-diskussioner är ett klockrent exempel på just det.
Muttley skrev:
Slash skrev:
Miljöbilar attraherar egentligen inga direkta entusiaster eller folk som verkligen älskar bilar, de attraherar snarare människor vars bilintresse är lika med noll men samtidigt har ett modeintresse som är allt högre (modeintresse på så sätt att det ligger i tiden att man ska vara "miljövänlig" på allt fler områden).
Det skrämmande dock med just "miljöbilister" är att de verkar tro att de på något sätt står över andra bilister genom sitt "förnuftiga" val och samtidigt har ett ständigt behov av att predika titt som tätt om att deras syn är den enda rätta. En entusiast skulle inte göra så här och därför kommer inte heller miljöbilar bli några större entusiast fordon i framtiden.
Som volvo folk eller valfritt annat märke ?
Det jag syftar på är mer folk med äldre entusiastbilar likt Saab 92, Ford Mustang, Dodge Charger, Citroen 2CV m.m. Jag har svårt att tro att dessa människor dyker upp här och var och försöker övertyga andra att deras exempelvis Saab 92 med 2-taktsmotor är världens bästa bil:P
Jag vet inte om jag skulle vilja kalla Pelle 21 med en Volvo S70 T5 för en direkt bilentusiast:P
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!