2516
Sök

Golf manhattan 89, håller inte 2000 varv.

2 Inlägg
19 september 2017
Trådstartare
#1
Tjenare alla.
Har fått en golf in i garaget nu som jag har meckat med ett tag och allt var grönt hos bilprovningen förutom att
dom kunde inte genom föra Miljökontrollen då dom sa att det var någon form av motorstörning. Bilen uppför sig så här som på videon se länken. Bilen står helt still och jag gasar upp till 2000 varv men den håller inte kvar där utan går upp och ner hela tiden och jag släpper inte på gasen. Någon som har haft liknande problem? Problemet kan försvinna ibland men kommer tillbaka igen.

Har sökt runt lite men inte kunnat hitta någe direkt svar.

Har lagt upp en video på youtuben så, lite lättare en att försöka förklara.
https://www.youtube.com/watch?v=Rv2X3eMQdfQ

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 september 2017
#2
Vet inte hur dessa har det med kallstartsventil men leta efter "hunting idle" på Google. Ett av de vanligaste problemen på gamla Hondor. Kanske liknande på din Golf?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 313 Inlägg
20 september 2017
#3
Läckande "Förgasar"fotspackning? spraya startgas runt och kolla om varvet ökas, vicka på Förgasarn och se om gången ändras , kolla alla kontakterna till centralinsprutningen/spruta i 5-56, strulande tempgivare? Biltema stift?, gör den lika på högre varv?
Senast redigerat av Volvofarfar (20 september 2017)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
20 september 2017
#4
Volvofarfar skrev:
Läckande "Förgasar"fotspackning? spraya startgas runt och kolla om varvet ökas, vicka på Förgasarn och se om gången ändras , kolla alla kontakterna till centralinsprutningen/spruta i 5-56, strulande tempgivare? Biltema stift?, gör den lika på högre varv?

Skulle även kolla slangen mellan insug och bromsservon

Kör fort så hinner inget hända...

1 313 Inlägg
20 september 2017
#5
Growe skrev:
Volvofarfar skrev:
Läckande "Förgasar"fotspackning? spraya startgas runt och kolla om varvet ökas, vicka på Förgasarn och se om gången ändras , kolla alla kontakterna till centralinsprutningen/spruta i 5-56, strulande tempgivare? Biltema stift?, gör den lika på högre varv?

Skulle även kolla slangen mellan insug och bromsservon

OCH alla vacuumslangar vid insprutningen :-) Har för mig att det sitter 2 st i bakkant på "plasthuset" som kan hoppa av, varav en går från backventil/anslutning från bromservon

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

2 Inlägg
25 september 2017
Trådstartare
#6
Hej, Tack för era svar. Men det visa sig vara lambdasonden som var fel på, var glapp i kabeln så bytte den sen gick den som en klocka och gick igenom besiktningen idag.


Sök