Har samma på min fast twinpipe, riktigt bra system! Sjukt nöjd med ljudet, låter original när man kör lugnt trots 3" DP och racekatt Har dock hört att det ska rosta snabbt. men ingen erfarenhet då mitt endast suttit på i 3 mån.
Stiligt .får man fråga vad de är för fabrikat på systemet ?
Köpte från Maptun, fabrikatet är simons(?) Länk: https://www.maptunparts.se/avgassystem/maptun-25-halvsats/3971/maptun-halvsats-saab-9-5-i-2006-2010-aero-2004-2010.html
Idag påbörjade jag avgasbytet, att få bort de gamla var ju inte bland de roligaste jag gjort, allt var fastrostat och förjävligt, att få bort mellandämparn från flexröret krävdes att leka ingenjör för ett ögonblick som synes var de gamla systemet ganska schlut Nya lite fräschare Sedan passa jag även på att byta momentslags bussningen
Upplevt att turbon har laddat lite underligt, den laddade lite ojämnt och lite sent, så undersökte saken lite och kom fram till att en ny magnetventil behövdes.
Efter bytet så laddar den betydligt bättre, jämnt och fint som den ska
Kan man lungt säga, undersökt det hela ganska länge och stört mig på att jag inte fått dendär "Kicken" som saabar bjuder på, men nu vart iaf det problemet fixat
Flickvän och syster har gnällt på hur galet fula mina vinterfälgar är, även jag har sagt och tänkt att dessa bör bytas ut, dessutom var däcken stenhårda (Men lagliga), så satte ut dessa fälgar i torsdags på blocket för den förnämliga summan 500kr och det var galet hur många det var som hoppade på den annonsen, så fick sålt dem på lördagen för 500kr. Samma kväll så beställde jag lite grejer Ett stort paket från orio Paketet innehöll ett nytt spolarvätskelock och askkopp till bakdörrarna Sedan även sprillans plåtfälgar (Har en grej för plåtfälgar ) Beställde även nya däck, får hoppas dessa kommer snart
Du skojar inte? Finns inget fulare än svarta plåtisar, eller ja rostiga plåtisar isf. varför inte köpa en uppsättning begagnade 17” och slänga på vinterdäck?