3432
Sök

BMW E39 525 2003 - Problem halvljus nivåreglering

5 Inlägg
12 oktober 2017
Trådstartare
Hej!

Märkte ikväll på bilen att när jag körde så ändrades nivåregleringen på halvljuset (xenon) konstant när jag kör. Även fast bilen står still så ändras både höger och vänster sida upp och ner några centimeter hela tiden, samt under körning som sagt. När tändningen slås av och sedan på åker ljuset upp (som vanligt) sen återgår ner för inställning som det ska vara. Men sedan är det som att det inte blir nöjd utan justeras i smått hela tiden.

Vänster sida på regleringen i ljuset går att rucka på jättemycket, mindre än på höger och det går att flytta ljuset i sidled etc och jag antar att det är det klassiska felet man läst om att en plastbit gått sönder och ljuset kan därför röras mer än normalt dvs regleringen då. Någonting om att nivåregleringen är paj men ljuset åker ändå upp och ner vid start/avstängning av någon anledning. Men som sagt, att ljuset ändras hela tiden och aldrig nöjer sig är huvudproblemet.

Någon som har en tanke kring vad problemet kan vara? Kan det vara givarna eller vad de kallas som sitter under bilen och avgör dess lutning som strular så att ljusen ändras konstant eller annat fel? Alla tankar och spekulationer är bra enligt mig.

Bilen är som sagt en BMW 525iA E39 Touring 2003.

Tack!

Sök