Bilen nere från pallbockarna. Återanvänder original 25mm långa hjulbultar fram. Får lite puts i alla fall. Bak kommer det bli 15mm spacers från spacer.se och såklart nya svarta bultar 40mm. Lite kvar i luftintaget och bestämma hur grillen ska vara.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Dags att ta hand om en liten, liten stenskottsbuckla i fronten. Inte större än en halv lillfingernagel, men min lackerare råder mig att måla hela huven, en sidopanel, gälarna på huvens båda sidor och förardörren som har några dörrupplsag som vi inte lyckats massera ut helt och hållet. Ingen ser dom, bara jag, det räcker. Så dags att demontera allt så det blir bra förutsättnimngar för Auto Lack som jag med gott förtroende vänder mig till. Dom är förjäkligt duktiga helt enkelt.
Fick 10 bulor i förardörren på min Z3 en vinter orsakade av en väldigt oförsiktig garagegranne. Masserades ut på Mr. Cap i Halmstad och jag blev så nöjd.
Läge att stoppa dit ett par M speglar i stället kanske? Mycket snyggare form på dessa.
Fick 10 bulor i förardörren på min Z3 en vinter orsakade av en väldigt oförsiktig garagegranne. Masserades ut på Mr. Cap i Halmstad och jag blev så nöjd.
Läge att stoppa dit ett par M speglar i stället kanske? Mycket snyggare form på dessa.
Ja, här tror jag föregående ägare själv strulat till bucklorna, men så små att de knappt syns. Gick inte att komma åt alla att massera ut dessvärre. Jo, M-speglar vore inte fel
På måndag får jag tillbaka bilen från AutoLack i Östersund. Huv, förardörr och lilla sidopanelen som man i bästa fall kan kalla framskärm är då åtgärdade. Under tiden tog jag och sågade sönder en nummerplåtshållare, till vad vet jag inte men det bara blev så.
Senast redigerat av eastmotorsport (11 maj 2018)
Neeeej inga ///M nu, håll bilen clean! M märken på en icke M bil eller m färgerna i grillen är jag allergisk mot.
Var lugn, funderar på nått i undre luftintaget. Men fel är det ju inte då bilen har en hel del M-utrustning som original, sitter även M-märke på ratten
Monterat ihop det mesta idag efter att jag fått nymålad huv, skärmpanel o dörr vänster sida. Det var några små, små skador men jag kunde inte leva med dom. Gillade inte "ribban" i luftintaget så gjorde en mer traditionell sak istället. Väntar bara på bakluckan nu