Kul att det finns folk som följer denna tråd!
Tänkte lägga ut en lite update såhär på fredag natt.
Har tagit bort spridarna och lagt dom i ett fint litet paket på posten ner till Dieselmeken så ska han få renovera dom och ställa trycket så det matchar pumpen som ska med upp sen!
Spridarna ligger där borta på bordet.
Plåtbiten som är hängd längs sidan av motorn får ni se senare vad den är till
Värmesköldarna/spridartätningarna satt löst när man fick bort spridarna som tur var, så inge krångel med att få loss dom, har sett att dom kan sitta riktigt rejält ibland.
Passade på att känna lite på glödstiften oxå men dom kändes stum, men alla funkar utmärkt så lika bra att dom får sitta så länge tills man kan köra motorn varm.
Var och hämtade ett paket med ett svänghjul tillsammans med flickvännen härom dagen oxå, när vi får paketet så blir hon superglad, och ja fatta inte varför, för hon är inte så intresserad i vad jag gör i garaget. Men det visade sig att märket på kartongen är tydligen ett sminkföretag och hon trodde jag köpt supermycket smink såhär dags till jul. Hon blev ganska besviken när jag sa vad det igentligen var
Svänghjulet som kommer från en m111 automat tog jag startkransen från då det inte fanns på mitt manuella svänghjul. Så fick kapa bort det och slipa ur ca 0,5 mm invändigt för att det skulle gå att värma på.
Vi får se om jag kommer använda triggerkransen oxå för att få varvräknaren att fungera i 940in, men känns rätt krångligt att få till det. Någon som har en bättre lösning?
Passade på att ta bort vacuumpumpen så man kommer åt dieselpumpen och kan ta bort den någon dag, så att man är redo när mekenpumpen kommer
Värt att tänka på är att bulten på drevet där är vänstergängad, Dieselmeken har jättebra videos på youtube om hur man byter pump!
Stay tuned ;D