Jag har varit dålig på att uppdatera här nu, Men det har hänt lite saker i garaget iaf.
Pumpen sitter på plats så jag tänkte börja fixa med kopplingen lite, måste ta ner motorn från stativet för att ens komma åt
Startkransen punktad på svänghjulet, sen så blev det helsvetsat
Testmonterade även lådan på motorn!
Mätte lite samtidigt och det blir j*vligt tight med kopplingen, men det ska gå utan att modifiera kopplingsarmen
Min tanke från början var att stifta veven med en m8 bult, men insåg att det var omöjligt att borra på fri hand, så de blev till att plocka bort veven för att kunna fräsa en riktig krysskil, efter nån minut med full styrka och 2bar över max lufttrycktryck på mutterknacken så fick jag bort centrumbulten till svängningsdämparen
Vev koppling och dämpare kommer åka till balansering, så är man säker på att inget kommer skaka sönder senare.
Jag hade tänkt fixa arp till överfallen för ramlagrena, men det är m11x1,5 64mm och hittar tyvärr inge arp i denna dimension, så det blir till att köra på orginalgrejjer