Som ni kanske märkt tappade jag tempot som för ett tag sedan var relativt hög. Har börjat sommarjobba vilket innebär mindre tid i garaget. Men lite har jag fått gjort under denna tiden iallafall.
Båda paketen ifrån Elevate har nu kommit och bara genom att tittat på grejerna känns kvaliteten väldigt bra, får hoppas det ger lika mycket effekt som utlovat också. Montering av detta, optimering, avgassystem och allt som rör prestanda kommer jag dock inte montera förens bilen iallafall är lackerad. Måste fokusera på att få stötarna osv klart först annars blir det för många bollar i luften.
Min plan är att vara klar med exteriören, alltså sidokjolar, stötar fram och bak, vinge och allt annat smått innan sommarlovet är slut. Efter det ska ju interiören få sig en rejäl makeover så behöver ha bra tidsmarginal till det. Löjligt att man redan börjar bli stressad för nästa års påskhelg....
Ifrån elevate blev det följande:
T5 Performance Turbo Intake Pipe
T5 Performance Air Intake
T5 Performance Inlet Manifold
och lite annat smått och gott som inte syns på bilderna
Börjat arbeta en del på bakstöten också, måste komma på något bra sätt på att göra den bredare då den i nuläget inte matchar sidokjolarnas linjer. Ett tränat P1 öga kanske lägger märke till att jag spacklat igen den skåran som går tvärs över hela bakstöten original, vill ha det slätt istället!
Plockade även bort torkar-armen bak då den för det första hade tappat en plastdetalj och för att jag tycker det är snyggare utan. Så nu är jag på jakt efter en plugg till det resterande hålet, så blir nog en beställning från Ebay.