Igår kom ett efterlängtat paket från speedparts med lite grejer för service, det blev alltså 2x Yttre styrleder, 20L olja, tändstift, kupefilter, luftfilter, oljefilter, termostat och nya regplåtar!
Som ni ser på bilderna så var luftfiltren ganska skitiga! Ingen aning om när de bytts sist, men nu är det rent och fräscht. Blev dock förvånad över hur mycket utrymme det är nere i vänstra hörnet vid luftfiltrets plats, helt sjukt jämfört med luftboxen på 9-3an
Som sagt så behövdes det en ny skylt där fram och jag hade kardborre liggandes sen jag tänkte fixa skramlet som uppkommer när man kör med en baslåda i skuffen på andra bilen. Men det blev aldrig gjort och eftersom jag inte hade några skylthållare eller vill borra i nya plåten så tänkte jag att jag kan prova kardborre och se om det håller. Den sitter iallafall fast och det ser ganska cleant ut, dock så har jag hört att skyltarna måste vara fastskruvade enligt lag/besiktning? Tveksamt det stämmer för jag hittar då ingen info angående det...
Sen blev det ett välbehövligt oljebyte, det är alltid skönt med ny olja i bilen
Passade dessutom på att byta tändstiften, om det behövdes eller inte vet jag inte men nu vet jag när det är gjort sist iallafall.
Grymt kul för övrigt att det finns några som följer detta lilla projekt redan!
Jag uppskattar all hjälp jag kan få då jag är väldigt oerfaren med mitt mekande men det är kul att lära sig oavsett om det går fort eller långsamt
Det kanske inte blir så mycket avancerade grejer i detta projekt då jag är student och okunnig men en hel del småpyssel och hobbymek lär det bli, men vem vet vad som händer i framtiden