3941
Sök

Motorbyte audi a4 1,9 tdi avant

58 Inlägg
4 mars 2018
Trådstartare
Hej jag undrar om det är svårt att byta  motor i en audi a4 1,9 tdi  ? Jag  var  och  besikta den och  när jag  var på väg hem från  besiktningen så lyser oljelampa  och jag  stannade och stängde av bilen  och startade den  igen och  då  lyser inte lampan men  så fort jag började  gasa  igen lyser lampan igen och  den  svartryker  som fan😔 så jag  undrar om det är svårt att byta motorn  eller om det är  lika lätt  som i en gammal  volvo?  Någon som vet?

Forummoderator
17 996 Inlägg
4 mars 2018
Vid motorbyte måste i princip all elektronik bytas. Annars går startspärren i. En hel del pyssel alltså.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

58 Inlägg
4 mars 2018
Trådstartare
Fan vad jobbigt😔  fick  en 2 för högt k värde och så när jag  åkte  så tappade min bil oljetrycket  så något har  dom lyckats med  men det är väll inte så konstigt dom hade  ju fan bott gas

5 686 Inlägg
4 mars 2018
Antar du ska byta till en likadan motor?
Inga problem att byta motor så länge du inte byter motorstyrdon också.

58 Inlägg
5 mars 2018
Trådstartare
Jo jag tänkte byta till samma  motor. Men är det svårt att byta  motor i en  gammal audi a4?

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
5 mars 2018
Bort med fronten ur med gamla motorn i med den nya.    Jag skulle börja med att riva ner tåget   säkert en massa bös i silen bara

Kör fort så hinner inget hända...

58 Inlägg
5 mars 2018
Trådstartare
Kan det vara  därför den varnar för att det är dåligt  oljetryck när jag ska  köra iväg?  Men  tar inte  tråget  i framvagnsbalken?

Sök