2470
Sök

Vad är ett par nya sommardäck värda?

Avstängd
70 Inlägg
14 mars 2018
Trådstartare
Köpte ett par nya sommardäck till min bil i somras. Nu är dock bilen skrotad och tänkte därför sälja däcken. Jag har dock ingen större koll på vad man kan få för ett par halvbegagnade däck.

Det är Achilles däck med Audi originalfälgar. Kan inte mycket om däckstorlekar, men fälgarna är i alla fall 16-tum och däcken har suttit på en Audi A3 från 2006.

Köpte däcken för ca 4000, och de har rullat max 200 mil.

Kan jag få ca 1500 för dem?

Tack på förhand.

1 271 Inlägg
14 mars 2018
Betalade du 4000 spänn för två 16 tums Achilles däck??? De kostar väl inte ens 1000kr styck så räkna med att du kanske  får en femhundring. För båda.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Avstängd
70 Inlägg
14 mars 2018
Trådstartare
Soulman skrev:
Betalade du 4000 spänn för två 16 tums Achilles däck??? De kostar väl inte ens 1000kr styck så räkna med att du kanske  får en femhundring. För båda.

Skrev kanske lite galet, men har såklart fyra däck att sälja. Men 4000 betalade jag för uppsättningen, ja.

3 371 Inlägg
15 mars 2018
Ser ut dem kostar 400-500kr st?

Du kanske kan få 500-600 för 2.

6 061 Inlägg
15 mars 2018
Lägg ut dom för 1500kr kr på blocket om ett par veckor när det är dags för folk att sätta på sommardäck, så är det väl alltid någon som ringer och vill köpa. Däck färdigt monterade på fälg är värda mer än lösa

3 371 Inlägg
15 mars 2018
Såg nu inkl fälg morgon trött:-)  1500 låter rimligt då. Men kan vara lite svårt då många köper ett helt sett.

1 271 Inlägg
15 mars 2018
AudiJ skrev:
Soulman skrev:

Skrev kanske lite galet, men har såklart fyra däck att sälja. Men 4000 betalade jag för uppsättningen, ja.

Du måste ha blivit så otroligt lurad, eller desperat att köpa utan att ha något val. Fyra standard lågprisdäck till din A3 borde omöjligt kosta mer är cirka 2500kr.
Räkna med 1000kr som mest för alla fyra

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

1 705 Inlägg
15 mars 2018
Jag tror vi behöver reda ut lite saker här.
Som jag tolkar det så är det fyra däck (även om TS skriver "ett par") och dom sitter monterade på fyra stycken Audi original fälgar. Alltså fyra kompletta hjul. Rätta mig gärna om jag har fel.

En uppsättning 16" originalfälgar med i princip nya däck på borde inte vara svårsålda framåt vårkanten, släng ut dom för 2000:- så kan du pruta någon hundring om dom är svårsålda.

Tips till TS, säg "fyra hjul" istället för "ett par däck" så undviker du missförstånd i framtiden. smile
Senast redigerat av rcy (15 mars 2018)

Avstängd
70 Inlägg
15 mars 2018
Trådstartare
rcy skrev:
Som jag tolkar det så är det fyra däck (även om TS skriver "ett par") och dom sitter monterade på fyra stycken Audi original fälgar. Alltså fyra kompletta hjul. Rätta mig gärna om jag har fel.

En uppsättning 16" originalfälgar med i princip nya däck på borde inte vara svårsålda framåt vårkanten, släng ut dom för 2000:- så kan du pruta någon hundring om dom är svårsålda.

Tips till TS, säg "fyra hjul" istället för "ett par däck" så undviker du missförstånd i framtiden. smile

My bad. "Ett par" är lite mer av ett talspråk i min omkrets hehe. Självfallet har jag en uppsättning med Achilles däck med Audi originalfälgar. (Fyra hjul).

Fälgarna är deras "sport"fälgar då de satt på en 2.0T. Ökar det värdet?..

Avstängd
10 388 Inlägg
15 mars 2018
AudiJ skrev:
rcy skrev:

My bad. "Ett par" är lite mer av ett talspråk i min omkrets hehe. Självfallet har jag en uppsättning med Achilles däck med Audi originalfälgar. (Fyra hjul).

Inte överdrivet nej, en rätt vanlig fälg.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

36 Inlägg
15 mars 2018
AudiJ skrev:

Beroende på skicket av fälgarna (kantstötta, repiga osv) och hur däcken ser ut (glömt bort hur nya / hur långt dom rullat), så skulle jag tippa på mellan 2000-2500 om det är rätt köpare.

Sök