Ehh, Däckonline har nyss skitit i det blå skåpet. Aldrig mer dom. Har beställt däck av dem flertalet gånger men no more.
Beställde den 1 april, fick mail om strul med betalning, fick ordna med banköverföring, fick ytterligare mail om att det var hög åtgång på just de däcken (yeah right, inte de vanligaste däcken typ) och att de skulle försenas med 3 dagar. Sen hörde jag inget mer. Den 17 april ringde jag upp och frågade. Då var de i lager. Ja, det var de den 1 april med. Inväntar svar från kundtjänst.
Ytterligare en vecka senare ringer jag igen. Hallå?! Vart är däcken? Ja, de finns på vårt lager. Aha, men var gör de där? De ska vara hos mig ju. De skulle kolla upp.
Då annullerar de ordern och skapar en ny. Och exakt samma sak igen. Fördröjning ytterligare två veckor. Jösses.
Idag, fem veckor efter beställning, hävde jag köpet trots att de har däcken på lager. Beställer av en annan leverantör. Får dock vänta 1 arbetsveckas leveranstid. Sen ska jag hitta en tid att få dem monterade. Jösses. Bilen står still i alla fall två veckor till eftersom dubbdäcken lär ge böter numera.
Tack och hej Däckonline.
Senast redigerat av martinhejdesten (5 maj 2020)