Då kör vi en nutids uppdatering Har fått ta tag i och byta hjullagrena bak då det låter som en stenkross när man kör och efter som jag känner mig själv så blir det inte bara till att byta hjullagrena utan passar även på att snygga till bärarmarna och lite annat
Bromsskivorna sitter nitade original på Corvette, inte för att jag begriper varför? Nitarna urborrade så att skivan gick att få av Vänster bärarm av, nu ska bara axeln pressas ur lagrena
Blev till att fundera en del på hur det skulle gå till att få låss axeln ur lagrena i spindeln. Gick liksom inte att sätta upp det hela i pressen så fick bli till att låna en lös hydraulkolv med fotpedal.
De satt ordentligt! Använde M10 gängstänger mest för att det inte va större hål i spindeln att fästa dem i. Första spindeln gick bra, andra rensade vi gängorna på gängstängerna så fick bli till att värma med gassvetsen innan vi fick låss sista med
Tanken var att alla delar skulle pulverlackas men de delar som är gjutgods vill jag ha så likt gjutjärn som möjligt, så fick bli "vanlig" färg på dem.
Först lite zinkgrund
Sen "gjutjärnsfärg"
Och lite matt klarlack på det, så ska det väll hålla sig snyggt ett tag
Fick en rejäl ugn för ett tag sedan så va bara att åka och hämta. Blev lite redneck style på lastningen men de hade inte längre gafflar på trucken så fick bli så
På amerikanskt vis så ska givetvis lagrena shimsas eller rättaresagt hylsan mellan lagerna ska shimsas till rätt "glapp" Detta görs med ett setup tool så att man slipper pressa på och av lagrena från hjulaxeln