har lite problem med vibrationer på min Bmw e90 325i. känner vibrationer vid hög hastighet samt vid inbromsningar i höghastighet. -nyligen bytt bromsbelägg och skivor -provat med 3 par olika fälgar (alla har varit balanserade) -gjort hjulinställning
Tycker du att styrningen är smått off också? Isåfall kan yttre & inre styrled/styrstag kunna vara orsak till dessa problem, speciellt små vibrationer vid högre hastighet.
Tycker du att styrningen är smått off också? Isåfall kan yttre & inre styrled/styrstag kunna vara orsak till dessa problem, speciellt små vibrationer vid högre hastighet.
Nej det tycker jag inte att jag har upplevt, har dock haft felet ett längre tag så har svårt att minnas tillbaka hur den kändes innan.. Får se vad dem säger imorgon. Kan höra av mig då igen med besked. Jag upplever även skrammel på tomgång, som försvinner när jag trycker ned kopplingspedalen. Vid ungefär 1/4 av kopplingen nedtryckt känner jag vibrationer i pedalen. Har även ett dunkande ljud i chassit, låter som om någonting är i obalans (dunk dunk dunk). Har bytt alla bromsar, skivor, ok, belägg mm. Nya och balanserade hjul. Återkommer som sagt