Vaxelvarm skrev:
Hej igen. Rätt gammal tråd...det som hände var en massa jobb. Viss ledighet ger chans att återuppta. Har provåkt en del saker, siktar på att köpa från handlare och byta in min bil.
Yeti gick bort, ludna parkbänkar till säten, dessutom levde 2.0tdi-dsg om en hel del.
Qashqai gick bort, provat gen 1 och 2, allt gillar jag förutom att de låter märkbart från vägen. Inte lika mycket som Colten men ändå lite för mycket.
Har provat en Tiguan som jag gillade, likaså Octavia scout (mark 2), bensin och diesel. Kan få en bensin lite billigare, skoj motor när man gasar, men tror notan blir lidande och betalade idag strax över 16kr för 95..
TDI finns för ca 15k mer, svarar mer direkt och lägre milskostnad.
Har möjlighet att skaffa en Tiguan TDI 140 från 2011 med en del färre mil än 10k, för ca 15k mer än Skoda Octavia Scout TDI.. när man slår de tre på biluppgifter.se så ska Tiguanen kosta 150-170k privat-handel, medan Skodorna ska ligga på runt 80k..har de ökat i värde? : P
Orkar inte prova så många fler, Forester ska vibrera en del och är en stor hulk; Kuga har för dålig sikt snett framåt. Scouten är som att köra 10mannakanot efter man är van vid Colten som är hög men väldigt kort. Tiguan är mer som..ja, jag vet inte. En vänlig halvstor klump. Lika spännande som kattmat. Små sidospeglar. Stabil grej?
Vad tros?