Kanske är dax för en uppdatering här efter en väldigt lång paus. Kom husvagn och en vinter i vägen :-p
Skickar upp lite gamla och nya bilder.
Detta är efter förta vändan med färg. Bilderna togs kort efter senaste uppdateringen här. Tyvärr så kladdade sprutan igen så fick panikbyta spruta vilket så klart resulterade att det blev något skit i lacken. Så fälgarna slipades ner igen några veckor senare.
Efter att fälgarna började slipas ner så rasade så klart min kompressor, en vevstake gick av och titta ut genom blocket. Därför så chansade jag och min far pga av tidsbrist och tillgång på lokal att lacka utan slipgrund vilket så klart resulterade i att färgen skiftar lite och lite sliprepor syns. Men resultatet blev bra nog för nu.
Sedan vart det andra projekt som kostade pengar och tid så fälgarna lades undan i väntan på våren.
Så här om veckan så klicka jag hem lite nya däck och rotade fram fälgarna.
Min Nissan almera fick bli fullastad med däck och fälgar för en tur till jobbet.
Blev trångt men det gick.
Efter några timmars slit så satt äntligen däcken på och hjulen vart balanserade, givetvis splittbalanserade så vikterna ej syns :-)
Och där ligger dom nu redo för montering på bilen så småningom.
Så är detta projekt avslutat nu? Självklart inte :-) dom skall fortfarande polerad och fixas lite vilket kommer gå att följa här.
Planen är även att lacka dom ytterligare en gång. Dock med slipgrund eller epoxi för ett bättre resultat samt att jag funderar på att lägga färgad bas innan silverfärgen för att ge dom en lite annan nyans:-)