Mack855 skrev:
Tjena gorg.
Vi har våran Saab 9-5a ute på blocket och snabbt nappade en väldigt konstig kille som telefonterroriserade om mycket märkliga frågor. Han kom och tittade på bilen i fredags, kom ytterligare en gång i söndags och provkörde bilen.
Han tankade bilen för en hundring för att han ville provköra en längre sväng. Kom tillbaka och sa att han tyckte att turbon lät och ville åka till en kompis som tydligen var mekaniker enligt honom. Okej gör det vi har inget att dölja sa vi.
Snubben åkte och påvägen tillbaka skrev han att han skulle fylla på olja i bilen(?) Nåväl ja ta kvittot då och kom tillbaka sa vi. Karln kom tillbaka och sa att bilen ryker jättemycket och att turbon håller på att haverera att hela bilen var skrot och att vi var några lurendrejare som absolut inte borde sälja bilen till någon. Så vi sa kort och gott att åk härifrån då, bilen är besiktigad för två veckor sen med en glappande styrled åtgärdad och bilen har gått felfritt hela tiden och turbon har laddat friskt.
Idag kom en annan spekulant och skulle titta på den. Min fru ringer mig i panik och säger att bilen ryker så att man ser inte handen framför sig och luktar fruktansvärt äckligt. Den nya spekulanten frågar om vi tankat diesel i bilen.
Min fråga är nu vafan har IDIOT nummer ett gjort med våran bil och vad ska jag göra? Jag är uppriktigt förbannad för att han haft sönder bilen och undrar på riktigt om det enda rätta att göra är att åka dit och sabba hans egendom. Vad ska jag göra för att påvisa att han haft sönder bilen och kräva att han betalar för sig?!
ALLTSÅ: Bilen gick SOM EN KLOCKA och rök INGENTING när han lämnade våran uppfart för provturen till macken och nu ryker den satan och luktar röv. Vi har INTE kört eller startat bilen efter att han åkte. Blir det såhär om man tankar diesel i en bensinbil eller är det den där litern olja mongoliden hällde i fast att det förmodligen fanns olja i bilen?
Med vänlig hälsning, en jävligt arg kille.