Hej! jag har precis köpt en opel commodore GS/E från 1973 som jag tänkte ha litet projekt. Lite om bilen: Bilen blev trimmad av nån av ägarna som bilen haft då det sitter trimkam och enem topp med större ventiler, portad och... Visa mer
Den här tysken, han åkte väl inte från Tyskland till Järbo enbart för att få fart på en gammal Opel antar jag? Han måste väl ha haft något annat ärende här?
Den här tysken, han åkte väl inte från Tyskland till Järbo enbart för att få fart på en gammal Opel antar jag? Han måste väl ha haft något annat ärende här?
Nope.. han kom från tyskland för att hjälpa mig, sen kolla hur man firar midsommar Han va i sverige sist på 90 talet berättade han
Då jag har fullt upp med två barn när jag har det ledigt från jobbet men försöker göra så mycket som möjligt på kvällstid. men nu har jag iallafall gjort rent tråget på automat lådan och drog dit oljebeständig silikon packning istället för kork packning som är nästintill omöjligt och få tag på till denna låda iallafall här i sverige. jag hittade till manuell låda men inte till automat men detta får duga iallafall. gjorde samma sak på ventilkåpan.
Inga problem. Det är inte konstigt att man missar den för den ligger under filter.
Vafan XD, såg precis på chassi numret och jämförde de med ID brickan.. Jag blev lurad på bilen, enligt id brickan under huven är det en vanlig GS och allt annst tyder på GS/E men de är en GS med utbytt motor.. de sved rejält....
Inga problem. Det är inte konstigt att man missar den för den ligger under filter.
Vafan XD, såg precis på chassi numret och jämförde de med ID brickan.. Jag blev lurad på bilen, enligt id brickan under huven är det en vanlig GS och allt annst tyder på GS/E men de är en GS med utbytt motor.. de sved rejält....
Dom har inte bara bytat ut dubbel förgasaren mot insprutat? Det är väll samma motor i grunden?
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Inga problem. Det är inte konstigt att man missar den för den ligger under filter.
Vafan XD, såg precis på chassi numret och jämförde de med ID brickan.. Jag blev lurad på bilen, enligt id brickan under huven är det en vanlig GS och allt annst tyder på GS/E men de är en GS med utbytt motor.. de sved rejält....
Dom har inte bara bytat ut dubbel förgasaren mot insprutat? Det är väll samma motor i grunden?
Vad jag kommit fram till är att motorn är en 2,8 GS/E enligt numrena på toppen och botten delen..
Fick en justerbar gas dämpare också som jag tänkte montera på motorn. Så den står still så slipper man kanske använda sig utav hockey puckar, då slipper man ju också alla vibrationer ^^
En liten fråga, har du en bild på växelföraren som sitter på växellådan? Jag skulle behöva något slag av referens. Eftersom jag saknar den delen så blir det att göra en ny.
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
En liten fråga, har du en bild på växelföraren som sitter på växellådan? Jag skulle behöva något slag av referens. Eftersom jag saknar den delen så blir det att göra en ny.
Kan jag göra, om jag visste vart den va hahah, första automat bilen jag har så erfarenheten är väldigt låg haha
En liten fråga, har du en bild på växelföraren som sitter på växellådan? Jag skulle behöva något slag av referens. Eftersom jag saknar den delen så blir det att göra en ny.
Kan jag göra, om jag visste vart den va hahah, första automat bilen jag har så erfarenheten är väldigt låg haha
Hahaha, någon gång måste ju vara den första, infästningen sitter på vänster sida om växellådan.
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
En liten fråga, har du en bild på växelföraren som sitter på växellådan? Jag skulle behöva något slag av referens. Eftersom jag saknar den delen så blir det att göra en ny.
Kan jag göra, om jag visste vart den va hahah, första automat bilen jag har så erfarenheten är väldigt låg haha
Hahaha, någon gång måste ju vara den första, infästningen sitter på vänster sida om växellådan.
Jaa absolut ! Ska absolut kolla, knäppa några kort så ska du få se