3092
Sök

Backade in i sten

45 Inlägg
3 juli 2018
Trådstartare
Hej

Råkade backa in i en sån vit betong sten som finns vid parkeringsplatser, det blev en väldigt liten skada i karrosen på vänster sidan. Det var låg fart.

Utöver det, verkar det inte finnas några problem med bilen. Vi har kört runt en liten stund. Varken känt eller hört något annorlunda.

Jag undrar om jag bör ta in den till verkstaden ändå för en koll?

Det är en Volvo s40 2006

http://imgur.com/gallery/PIJMlJc

Har inte haft körkort så länge och har väldigt lite kunskaper när det gäller bilar
Senast redigerat av Kekk (3 juli 2018)

6 103 Inlägg
3 juli 2018
Ingen större vits att ta in bilen på kontroll. Däremot kommer det börja rosta från skadan, om den är på metall. Därmed kanske du skulle ta bilen till en karosseriverkstad, om du tänkt behålla den länge.

4 261 Inlägg
3 juli 2018
skit i det o kör bara;) tror stöt bak är endå av plast , om ja inte cyklar nu. Men ja hade bara fortsatt köra som vanligt o inte brytt mig. Du kan försöka polera det eller stifta lite kanske.

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 juli 2018
Håller helt med ovanstående. En trasa med lite Sonax rubbing, gnugga 3minuter så ska ni se att det mesta försvinner.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
26 368 Inlägg
3 juli 2018
Jag kan se oerhört fel nu men..saknas inte sista biten av avgassystemet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 450 Inlägg
3 juli 2018
Mack skrev:

En del ljuddämpare än "förberedda" för dubbelt utblås och därmed "pluggade" på ena sidan . Nu vet ja inte hur det är på just den modellen men kan ju va så

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Forummoderator
26 368 Inlägg
3 juli 2018
KolGruvan skrev:
Mack skrev:

En del ljuddämpare än "förberedda" för dubbelt utblås och därmed "pluggade" på ena sidan . Nu vet ja inte hur det är på just den modellen men kan ju va så

Förvisso. Du har nog rätt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

45 Inlägg
4 juli 2018
Trådstartare
Svarte_Orm skrev:
Ingen större vits att ta in bilen på kontroll. Däremot kommer det börja rosta från skadan, om den är på metall. Därmed kanske du skulle ta bilen till en karosseriverkstad, om du tänkt behålla den länge.

Det verkar vara på plast.

panda666 skrev:
skit i det o kör bara;) tror stöt bak är endå av plast , om ja inte cyklar nu. Men ja hade bara fortsatt köra som vanligt o inte brytt mig. Du kan försöka polera det eller stifta lite kanske.

caromania skrev:
Håller helt med ovanstående. En trasa med lite Sonax rubbing, gnugga 3minuter så ska ni se att det mesta försvinner.

Tack, ja, det verkar vara plast och jag har bett ett par polare kolla och se vart jag backade in, ingen kan se det innan jag pekar på det. Men ska absolut köpa Sonax och testa.

Mack skrev:

Tvivlar på det smile Det är pluggat där (Gick ut och kollade efter du nämnde det haha), men köpte bilen från en kändare bilhandlare där jag bor och den hade precis gått igenom besiktningen.

Åkte tilloch med och kollade där jag backade in för att vara 10000 % säker haha

Tack för all er hjälp.. Blev fett rädd och nojig över min första "olycka" sad
Senast redigerat av Kekk (4 juli 2018)

1 661 Inlägg
4 juli 2018
Kör du polermedel på det svarta blir det ännu vitare. Alkalisk avfettning, multisvamp/fläcksuddare/nagelborste.

Sen ett bra medel som gör plasten mörk igen. Men rengör först, annars blir det inte bra.

45 Inlägg
4 juli 2018
Trådstartare
CC72 skrev:
Kör du polermedel på det svarta blir det ännu vitare. Alkalisk avfettning, multisvamp/fläcksuddare/nagelborste.

Sen ett bra medel som gör plasten mörk igen. Men rengör först, annars blir det inte bra.

Tack för tipset.
Jag köpte en sån här; https://shop.motormannen.se/bilder/arti … 5390_1.jpg

Sök