3699
Sök

940 Turbo 1996 (Besiktning)

245 Inlägg
5 juli 2018
Trådstartare
#1
Tja, nu är det som så att det är dags för besiktningen igen.

Bilen i fråga är i princip rörd överallt och förvånansvärt funkade det senast, bes killen sa typ, jaha det här var inte original och jag sa till han att det är i princip original, bara utbytt mot nya prylar och då släppte han igenom det haha! Även racekatt sitter på och var på tok för höga avgasvärden, men ja sa att ja bodde i närheten och att bilen inte är riktigt varmkörd så ja tog en sväng o kom tillbaka och sa bara, mät nu, mät nu! då vart den godkänd... Skall jag slå i lite e85 denna gång?

hade dock originalturbon då och sänkt ladd till 0,3. Nu sitter där en 16T modifierad vid wastegate klockan så att det passar som det ska, syns ju dock att det är modifierat. Större avgashus syns ju också sen ihop med en fläns köpt på kl.

Frågan är, vågar jag köra till bes? med lågt ladd samt utan min pysventil smile
Eller bör jag vara orolig för regbes?

Sett flertal som kört igenom med större turbo också, utan problem, det här är ju inte jätte diskret dock.

Fler som kört igenom med 16T eller större turbo?
Senast redigerat av Wheel_Spin (5 juli 2018)

Forummoderator
26 364 Inlägg
5 juli 2018
#2
Med risk för att vara tråkig men det där är något du måste avgöra själv.

Jag personligen hade kanske provat, men med vetskapen att det kan gå precis hur det vill.
Är besiktningsmannen på bra eller dåligt humör idag?
Gör personen sitt jobb så ska det ju liksom inte gå igenom. Detta vet du ju själv.
Du vet dessutom om riskerna på förhand, detta säger du ju  - så det är ju liksom femtio/femtio i hur det kan gå.

I värsta fall blir det ombesiktning och då måste i stort sett allt tillbaka till originalskick.
Ta risken eller kör på det "säkrare" kortet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök