A4 B5 med 4.2l V8 tvångsmatad med BW 9180 styrt med maxxecu Tanken är att ha en rolig quattro med mycket effekt och en konfiguration som ingen annan har! Hoppas på effekt runt 7-800whp vilket inte borde vore helt orealistiskt med... Visa mer
Ja, nog saknar man den allt. Lågmilad, svensksåld och bara en ägare innan mig. Men man va så rädd om den bilen så man vågade nästan inte åka i den. Hade den dock i 6 år Rekordet för mig innan den bilen va strax över 1 år. Haha
Den ägs idag av en i Finspång som håller på att återställa den med orginalprylar...
Ja, nog saknar man den allt. Lågmilad, svensksåld och bara en ägare innan mig. Men man va så rädd om den bilen så man vågade nästan inte åka i den. Hade den dock i 6 år Rekordet för mig innan den bilen va strax över 1 år. Haha
Den ägs idag av en i Finspång som håller på att återställa den med orginalprylar...
Ja det har stått still sedan oktober pga tidsbrist. Lagt hela vintern på att bygga garage och nu när våren kommit håller vi på att anlägga trädgård men till semestern hoppas jag på att få lite chans att komma vidare.
Motor o låda sitter i med kardan färdigt så det är dags för grenrörs bygge, trycksystem osv
Då är det inte dött här längre! Monterat diffästet och bussningarna från Ak-motorsport nu
Jag har även börjat lite sakta att fylla på i motorutrymmet och punktat upp grenrörsadaptern till turbon. Ända sättet jag kom på för att överhuvudtaget få ihop de var att offra höger framlykta och svetsa eget grenrör till höger sida. lr nja, kunde väl även kapat upp främre torpedväggen och ha bakmonterad turbo men gillade inte den lösningen så nu får det bli så här!
Har beställt material till grenrör men i väntan på de så har jag småpillat med lite allt möjligt.
Kopplade in bromsarna fram, blev tvungen att göra nåt nytt rör men gick ändå väldigt smidigt får jag väl säga, lite luftning på de så blir de säkert kanon.
Jag har även börjat kolla lite seriösare på sprut och det lutar nog åt Maxxecu men inte bestämt mig riktigt än.
ja lite så över lag som sagt. Jag försöker nog hålla i här ett tag till oavsett men kanske lite tätare uppdateringar på instagram, samma namn där för de som vill följa det där istället
jag följer, och lägger ut på mina trådar när nåt händer där.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Köpte mig en Tig förra sommaren men har inte riktigt fått tillfälle att nyttja den ordentligt förns nu! E ju inte svetsporr direkt men skaplgit för en nybörjare. bara det håller så vore de ju nice Fick även lite hjälp av en polare med de lite trixigare bitarna men nu ska vi nog va på spåret, håller tummarna att de ska lira.
Fick även i veckan hem en Davies craig ewp150l med styrning så det ska också bli rätt roligt tror jag
Det är tanken att den ska få göra. känns ju rätt smart o ha styrning till det, även om de säkert går att få in i maxxecu med givare osv men då lär man ju inte få med den funktionen som sagt
Har inte riktigt kommit fram till vad jag ska ha för rör/slang för att leverera vattnet till skuffen än men e inne på blandat rostfria rör och siliconslang.
Nästa paket kom idag från Engdahls motorsport! Maxxecu Race , 8xDeka 865cc, avgastempgivare och lite annat gott
Har en del kvar att svetsa ännu men det går åt rätt håll. Ska göra om lite i verkstaden så jag får en riktig arbetsbänk att hålls på att svetsa, hoppas lite att jag ska slippa plana flänsarna då jag bultat fast så de inte ska kunna slå sig men får se hur utfallet blir.
Tyvärr så är det nog kopplingbyte på en brukis i helgens schema men nästa vecka kanske man kan komma vidare lite hoppas jag på!