3321
Sök

Någon som vet varför det är +12,4 volt mellan motor och minuspol?

Forummoderator
18 129 Inlägg
24 juli 2018
#41
OttoM skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130636/130636-1ca42e44943778779eec824d662a7f9b.jpg
Det var klockan! är det normalt att en digitalklocka drar 0,11 A ?

Låter inte normalt. Jag hoppas att detta var felet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

324 Inlägg
24 juli 2018
Trådstartare
#42
Hybrid_ skrev:
OttoM skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130636/130636-1ca42e44943778779eec824d662a7f9b.jpg
Det var klockan! är det normalt att en digitalklocka drar 0,11 A ?

Låter inte normalt. Jag hoppas att detta var felet.

Lätt att klara sig utan klocka. Med 99,9% säkerhet var det felet. Säkring F15 kan jag binda till klockan, allt annat fungerar, med den i drar bilen 0,15 A, utan 0,04 A, absolut är uret strömtjuven.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
24 juli 2018
#43
Alltid spännande när man får fatt tjuvarna..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

324 Inlägg
29 juli 2018
Trådstartare
#44
Säkring 15 var kanske till mer än klockan. När bilen stått still ett dygn och jag skulle starta, startade den varpå den dog, som om det var soppatorsk, det har aldrig hänt förut, och nu 3 gånger. Återstart fungerade som vanligt. Kan f15 gå till bränslepumpen? Något som gör att det byggs upp ett tryck när man ska starta? Har satt tillbaks säkringen för att se om det händer igen. Det verkar lite långsökt, spänning på bensinpumpen med tändningen av?
En annan fråga som inte hör hemma här, finns det ingen barnspärr på en Golf -99?
Senast redigerat av OttoM (29 juli 2018)


Sök