Nu drar mitt andra projekt igång! Denna gång är det en Nissan 200sx S13 1996 som ska få sig en uppfräschning o kanske lite till wink . Köpte den på blocket av en kille som hade haft den ståendes sen 2013 då topplockspackningen... Visa mer
Nu drar mitt andra projekt igång! Denna gång är det en Nissan 200sx S13 1996 som ska få sig en uppfräschning o kanske lite till . Köpte den på blocket av en kille som hade haft den ståendes sen 2013 då topplockspackningen gick. Så jag åkte ner o köpte bilen och tog hem den sen för att sedan riva ur motorn, och det var startskottet för detta projekt!
Senast redigerat av William_Lindeberg (20 juli 2018)
Det första som gjordes var att dra ut motorn, efter en hel del funderande och 100+ foton senare så var motorn ute! Man kunde tydligt se vilka cylindrar som hade tagit in vatten.
Sen en dag så hade jag lite för mycket fritid så bestämde mig för att fräscha upp insuget. Polerade det för att få en ballare ”style” blev en hel del slippande, först via tryckluftsmaskin och sedan våtslip
Nu i veckan ska toppen lämnas in på planing samtidigt som jag håller på o fräscha upp allt och börja montera det igen. Motorblocket och resterande delar fick bli målade svarta, funderar sedan på att lacka vissa delar lila. De lär ju alltid reta någon
Nu blev de lite uppfräschning av aliminium delar, byggde ihop en bakpulver blaster efter en guide på internet. Fungerade klockrent och gjorde så det såg nästan som nytt ut!