it_mutt skrev:panda666 skrev:it_mutt skrev:Och fortfarande kan ingen skaka fram siffror på hur stor andel av bilarna som strular, men flertalet använder det gärna som argument.
Oh well - På västfronten intet nytt
är det s å viktigt tycker du? räcker för mig tex om 5-10 pers säger till mig att mikron hos rusta är skitdålig, då köper ja inte. eller 5 pers säger till mig att dammsugaren på öob är kassa då köper ja inte. Är det inte samma som me bilköp? säger tex 5-10 pers till dig att motorn eller nått har pajat på sin audi eller bmw blir du sugen på köpa då?¨^
Så, om 5 personer säger att Rustas mikro är kass....thats it. Så räcker det menar du?
Om det då samtidigt är som så att man sålt 1.000.000 mikrovågsugnar...så...spelar det ingen roll. För 5st har ju sagt att den är kass. Ja, procentuellt är ju det....minimalt. Och då 5 av 1.000.000 är dåliga.,..så är det statistiskt sett som så att risken för dig att köpa deras mikrovågsugn är för stor?
Hur lyckas du handla något alls?
OM en tillverkare säljer 10.000.000 (skit i siffran, den är tagen ur luften) och 0,001% av exempelvis dessa motorer är värdelösa, som i; rasar inom 5km och tillverkaren tar inte något ansvar. Så skiter jag i det.
För det är försvinnande få. Är det istället 50%, så ja, då är ju risken ganska stor att även jag kommer få tag i ett "dåligt exemplar".
Jag har förklarat detta för dig innan, och det var samma sak då. Jag förstår inte vad det är som är så svårt med att greppa att det är en ganska stor skillnad på om det är 1 av 500 som strular, eller 1 av 500.000 som strular (för att dra det till extrema siffror).
Men igen, jag utgår från att du tror på Gud, det är ju många som säger att Gud finns (även detta, dvs mitt påstående här är ett exempel på argumentum ad populum)
Igen....tillbaka till topic
jo men grejen är att om micron pajar så skiter man i 500 spänn, bilen pajar som är värd 300.000 då är det en annan femma? 10 pers säger här att deras motor rasar och det skrämmer inte dig? det kanske är 0.000001 procent men vill du vara den i procenten? det är ju ingen mikro du kan bara kasta i papperskorgen direkt. Hehe nej är inte troende på nånting, framförallt gud inte alls faktiskt. är totalt ateist när det gäller sånt. Men tack för att du frågade;)
0
0
0
0