it_mutt skrev:panda666 skrev:it_mutt skrev:
Det är så det fungerar för DIG. Själv ser jag till vad den stora massan säger.
DMed samma inställning spelar du på lotto osv? För; du är inte villig att köpa en bil om så 10 av 10.000.000 bilar strular. För risken finns ju att det drabbar dig. Det innebär då således också att du borde se chanserna att bil multimiljardär på lotto, triss osv som väldigt väldigt goda?
Du kan uppenbarligen inte köpa någon bil alls då. För det finns ingen bil som inte strular, och det kan ju bli dig det drabbar. Rullar det 100.000 bilar och 500 är skit, så är det 0.5% som strular. Jag tar de oddsen vilken dag som helst. Ungefär lika stor risk som att bli skadad i trafiken varje år. Sett till hela befolkningen, vilket inte är riktigt sant, så det är större risk att jag blir skadad i trafiken än att en av dessa "500 bilar" ska hamna hos mig.
funkar för mig och flera andra ser jag;) Vi är den stora massan! forums/nätet/media/tidningar/bekanta och kompisar samt kollegor. Du har flertal statistik här o där samt försäkringar samt besiktningar som visar vilka märken e alltid på topp och vilka märken e alltid i verkstan i väntan på nya motorer/lådor osv. Du får såklart tänka hur du vill^^Det är dina pengar såklart. Ja finns ingen bil som inte strular men jag har sällan hört nån asiat som strular så hemskt i motor o låda. Faktiskt väldigt längesen ja hörde om nån asiat som strulat i kärn delarna dvs motor låda drivning etc. Har ingen bra statistik och nummer bara folk som redan länkat till massor me sidor. Alla får ta det info precis hur dom vill. Tro inte ja e nån grottmänniska som har aluminium folie runt huvet som lever me stearinljus;)) lever ett normalt liv vill ja tro haha. Men faktiskt även du måste reagera på hur många trådar senaste året gäller om rasade vag produkter^^ inget illa menat faktiskt.
Det är väldigt längesen du hörde om någon...du hänvisar till statistik som postats i tråden som bland annat säger att Lexus har MER problem än Audi med kamrem/kamdrivning, som säger att Toyota har lika stora (det är lite svårläst/jämfört) problem med koppling/lameller som Audi (båda över medelbilen), Nissan är än värre på samma punkt. Man byter även fler lådor hos Nissan, Subaru, Volvo, BMW osv än hos Audi.
Men det var det till trots längesen du hörde något om det...typ..."någon post upp" bara?
Nej, faktiskt inte. För postas det så en tråd dagligen här inne, om en unik bil som tillhör vag, så är det inget att bry sig om säger jag ju. Det är en försvinnande del av det hela. Precis som att när du pissar i havet så betyder det inte att någon "på andra sidan" dör i en översvämning.
Jag reagerar dock på att folk gärna hänvisar till statistik som de inte kan delge någon annan, för att den inte är tillgänglig (och de inte heller har läst den). Och jag syftade inte på dig nu, bara för att klargöra det hela.
Nej, nu får det vara nog med off topic för mig. Vi lär inte komma någonstans...denna gången heller
vi behöver inte komma nånstans^^ det är kul att skriva här tycker jag. allt man kan göra är att skriva vad olika märken har för svagheter o sen får ts köpa vad denne vill. Men är nyfiken på vad ts här kommer få göra me bilen som är trasig^
0
0
0
0