3780
Sök

Besluts ångest, hur ska jag göra hatthyllan i min 740?

692 Inlägg
9 juli 2005
Trådstartare
Ska jag ta bort orginal hatthyllan och slänga i en spånskiva eller använda orginal hatthyllan och bara göra hål i och skruva fast 6´9orna i plåten?

Eller både och? ?

Svar snabbt tack smile

MVH

/Marcus

859 Inlägg
9 juli 2005
För att få bäst tryck ur högtalarna så bygg en ny hatthylla, det gör stor skillnad om dom sitter stumt och det är helt tätt.

själv skulle jag inte köra med 6x9or alls men det är ju jag det;-)

MVH Theo

692 Inlägg
9 juli 2005
Trådstartare
Okej, men sitter dom inte stumt om jag skär upp hål för 6´9orna i orginal hatthyllan, sen så borrar hål i karossen och bult och mutter i karossen? Det måste ju sitta rätt stumt?

859 Inlägg
9 juli 2005
Smoke skrev:
Okej, men sitter dom inte stumt om jag skär upp hål för 6´9orna i orginal hatthyllan, sen så borrar hål i karossen och bult och mutter i karossen? Det måste ju sitta rätt stumt?

Nja det blir inte stadigt som om det suttit en mdfskiva eller liknande där. Men varför inte testa?

/Theo

6 851 Inlägg
10 juli 2005
Eller så skruvar du en mdf skiva under/över den hylllan som sitter nu och klär den snyggt..*ett annat alternativ* wink

692 Inlägg
10 juli 2005
Trådstartare
ja jo det är sant, ska pula på lite med det imorgon om jag får tid smile

Tomten
1 065 Inlägg
10 juli 2005
hej
om du kollar på min hylla så kanske du får nå förslag.. min låter bra..

3 Inlägg
18 juli 2005
Jag har exakt samma dilemma som Smoke, vill också sätta två st 6x9 i hatthyllan på min 740 men vet inte hur jag ska göra. Tror att det absolut bästa skulle vara att bygga en helt ny hatthylla men blir det inte väldigt besvärligt att få den att passa in ordentligt och sitta stadigt?

Har kollat på din bild Tomten, hur ser det ut under? Hur har du tillverkat och fäst den?

692 Inlägg
18 juli 2005
Trådstartare
Körel, jag tog en spån skiva och la orginal hatthyllan på spånskivan, ritade av sen kapade jag.. det blir ju inte exakt, men täta med lite skummgummi tex och sen klä in skiten... smile

3 Inlägg
19 juli 2005
Hur tjock var den spånskivan då? För jag menar, den måste ju ligga med lite vinkel och skit för att den ska kunna sitta någorlunda stadigt..? tongue La du den bara direkt på det som var under originalhatthyllan, är väl nån sorts isolering om jag inte minns fel, eller fick du stötta upp den på något vis? Man vill ju liksom inte att den ska sticka upp särskilt mycket högre än originalhyllan så att den syns i bakrutan eller sticker upp ovanför ryggstöden på baksätet tongue

692 Inlägg
19 juli 2005
Trådstartare
hm jadu, vad mätte jag.. 1 cm tjock... Du lägger den snett precis, slit bort isoleringen (gjorde jag ivf) sen så lägger du den snett, sen låser du fast den mellan rutan och sätet. sitter stadigt då. Och blir det fult så tona rutorna så ser ingen? wink

3 Inlägg
19 juli 2005
Du tryckte bara dit den alltså, utan att skruva fast den? Blir det verkligen bra sen när musiken dunkar på tongue

692 Inlägg
19 juli 2005
Trådstartare
Nej det sitter stumt=)

Sök