Okej, jag var dödstrött efter jobbet (börja 06:00 vad är det för jäkla påhitt?!) så jag tog en powernap på alldeles för lång tid och vaknade med dåligt samvete.
Så jag klädde på mig och åkte till garaget. Nu sitter motorn på plats och det återstå att se huruvida lådan passar in sen.
Uppmätt och helt plan i sidled. Har ni inget vattenpass hemma så finns det bra appar för att ha det i mobilen, det är trots allt inte raketforskning med sensorer och telefonerna har bra sådana. Tror jag hade en lutning i sidled på mindre än en halv grad. Det får duga, sakerna är inte åtdragna än och allt passade galant!
Rätt okej utrymme för lådan efter att ha masserat in plåten en aning just närmast torpeden. Kapar helst inte om jag inte måste så det har blivit några i och urmonteringar. (Ser att bilden blev mörk under bilen, man ser lite bättre med hög ljusstyrka.)
Förhoppningsvis får jag mitt paket från speeding strax med de sista grejerna som behövs innan jag kastar in lådan permanent och monterar svänghjulet osv, de grejerna ligger fortfarande hemma och har inte ens hunnit till garaget än.
Sen blir det att titta på hur jag löser en växellådsbalk, jag har en plan som kan funka, får se hur jag gör.
Sitter nu här och filosoferar och känner att nog fan kanske det här blir en bil till slut trots allt.
Note to self diverse måsten
Lyft i låda och prel montera spakställ säkerställ passform.
Lyft ur allt.
Rensa motorutrymmet för lack
Lacka
Montera BMW kopplingscylinder (Suprans är för klen)
Riv ner tank, byt pump och gör nya tankband
Byt soppaledningar hela vägen (E85 tåliga)