3431
Sök

HJÄLP!! Motorlampan lyser!

36 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
Hej!

Jag har en Saab 9-3 00:a T7! De är så att motor lampan brukar blinka när jag gör gaspådrag. Och dom flesta brukar säga att de är tändstiften jag ska byta, den får misständningar. Men idag när jag starade bilen då var allt som vanligt. Sen efter ca 5 - 10min så tänds motorlampan (körde utan nå större gaspådrag). Sen stängde jag av bilen och lät den vila lite. Sen när jag sätter på bilen igen så lyser den fortfarande. Vad kan vara felet? Motorn går bra osv, den startar jämt!

//rakke

Girlie Girl
16 januari 2007
Varför inte åka in till Saab. Finns ju hur mycket som helst som det skulle kunna vara. Ingen idé att spekulera här i forumet eller?

34 Inlägg
17 januari 2007
Du kan ju kolla om styrenheten får all den information den behöver. Syresensor, luftmassemätare, allt som kan tänkas ge felaktiga signaler till styrenheten. Om inte annat kolla tändstiften. Anledningen till att lampan lyser ständigt nu är väl att felkoden är konstant.

||Speedlimits Are For Pussies||

(none)
1 725 Inlägg
17 januari 2007
rakke skrev:
Hej!

Jag har en Saab 9-3 00:a T7! De är så att motor lampan brukar blinka när jag gör gaspådrag. Och dom flesta brukar säga att de är tändstiften jag ska byta, den får misständningar. Men idag när jag starade bilen då var allt som vanligt. Sen efter ca 5 - 10min så tänds motorlampan (körde utan nå större gaspådrag). Sen stängde jag av bilen och lät den vila lite. Sen när jag sätter på bilen igen så lyser den fortfarande. Vad kan vara felet? Motorn går bra osv, den startar jämt!

//rakke

Fasiken..det känner jag igen...Jag såg att en hade detta problem och hade skrivit om detta på stcs forumet..Det var en som beskrev detta på denna modellen tror jag..Det var en kanon beskriving på det.. Så sök på stcs-forumet.

Lycka till!

--Lev i går som det vore i morgon--

(none)
1 725 Inlägg
18 januari 2007
Kanske denna länk kan hjälpa till:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=80314

Lycka till!

--Lev i går som det vore i morgon--

Sök