Hybrid skrev:
Hehe. Jag har kört Jeep Wrangler i några dagar nu. I början tyckte jag den var en kvarleva från 60-talet men lärt mig uppskatta detta ständigt gungande och råbarkade åbäke.
Ser på instrumenteringen att det är sista generationen av JK = 2012 eller senare.
Men den Äääär en kvarleva från 60-talet.
Inte så värst många år sedan man släppte taget om stötstångsmotorer.
1965 lämnade Citroen 2CV yttre drivaxelknutar med knutkors, typ polhemsknutar, för CVT-knutar.
Men Wrangler har det fortfarande på JL 2018, efterträdaren till JK.
Grattis till en bil med FIAT/VM MOTORI-maskin.
Motorerna har inte rosat marknaden, i synnerhet inte 2,5:an.
Hade själv en Liberty 2.8 CRD 2006 som gick helt störningsfritt i över 5 år.
Nya Wrangler JL har fått ärva Gamla Alfa Romeos 4-cyl motor.
Men visst är det något speciellt med Jeep.
Har själv haft 3 st.
Ursäkta o t och spårbyte(från PHEV).