Hybrid_ skrev:
Vi har också tur. Havet är 100 meter bort från huset. Där finns fisk tydligen... Man får i princip knuffa undan alla rådjur som lallar omkring på baksidan tomten först. Ser dessa dagligen. Så kött kan nog ordnas i ett rejält nödläge. En kompis som bor 10 minuters gångväg bort har egen brunn som mest används till bevattning och biltvätt. Men det är fullt drickbart! Jag har 100 liter dricksvatten hemma som byts ut varje kvartal. 4 stycken biltema 25L-dunkar. Vi har en helt ny Porta-potti kemtoa stående i sin kartong med duktiga mängder kemikalier. Så gå på muggen även om avloppet sagt upp sig går fint. (en sak jag tror de flesta missar, sitta ute i skogen och trycka i -10 grader är nog ingen hit) Det finns ju obegränsat med havsvatten dessutom...
Elverk? Ja, fast ett litet bensindrivet på 1400W. Räcker till kyl, frys och några lampor. 25L bensin lagrat.
Mat? Ja, hela frysen full plus 2 flak med konserver samt pasta till dessa.
Spis? Ja, Ett gasolkök med 2 plattor. Gasol. (använt en gång förra hösten då strömmen försvann i 9 timmar)
Gasol? Ja, En full kompositfemma och en som är cirka halvfull. Driver grillen på sommaren.
Värme? Ja, 2 stycken bordskaminer med 10 liter Etanol. Räcker inte länge mer ger mycket värme.
Backup? Ja, Cirka 800 värmeljus.
Kommunikation? Ja, En ny CB-radio i sin förpackning, Danita 2000. 2 fulladdade bilbatterier på 70ah styck. Laddas varje kvartal i samband med vattenbyte.
Bilbränsle? Nej, vår hybridbil är dock sparsam med bränslet och vi har ju 25L till elverket. Den innehåller dessutom stora mängder med ström för det mesta.
Fast kom på en sak just nu: Kanske ska köpa ett billigt fiskespö och lägga upp på vinden.
Inte lika förberedd som torsen men bättre än de flesta misstänker jag.