Lämnade in bilen på verkstad dagen efter, för att byta olja, oljefileter, AC kompressor, och alla leder i framvagnen på båda sidorna. Det var svårt att hitta rätt kitt till min bil. Då det är en -04.
Autodoc hade inget färdigt kit, men med hjälp av forum på facebook så fick jag en länk till rätt kit på Ebay. Så de beställdes och kostade typ 3000:- hemma i Sverige :-)
Tyvärr så visade det sig att jag i allafall inte fått helt rätt kit, trots matchning med vinkoden. Det var en länk som var fel. Den jag hade fått var för grov ( den är troligen till 2,7 Bit och 4,2 varianten. Så jag fick åka och köpa ersättnings grejer. Mekonomen hade inte hemma och bilen hängde på lyften, så det fick bli Biltema...
Lämnade av grejerna innan deras lunch så de skulle hinna klart innan de stänger. ( de jobbar kortare på fredagar)
De hann klart med bilen och gjorde så klart även en hjulinställning :-)
Hemma igen.
På lördagen så åkte jag till meckgaraget för att göra klart dörrarna. Efter våtslip så blev ett tunt fästlager med färg.
Sen ett heltäckande lager.
Målade även insidan och underkanten.
Börjar se bra ut.
Jag våtslipade även ner klarlacken på framskärmarna, som jag precis lackat. Men det var men 1K klarlack. Nu hade jag ju köpt 2K. Så då var det bara att göra om :-)
Första lagret lagt.
Andra
Efter 3:e lagret så avmaskade jag bilen.
Ser bra ut :-)
När det härdat 30min så monterade jag listerna, längst ner på dörrarna.
Polerade ihop lacken på framskärmarna, så det blev blank och fint.
Dagen efter så var det Auditräff vid Lappens grill i Hedemora.
Så börjar dagen med en tvätt.
Sen möttes vi upp några bilar i Stäket för vidare färd mot Hedemora.
En Seat FR, En audi S3 sedan, en Audi RS3 och jag :-)
Framme i Hedemora.
Tycker den börjar se bra ut ;-)
Många fina och gamla Audi, det var Audi Oldies och Nordic Audi som sammankallade till bilträff.
Blev mat på Lappens :-)
Jag tog en tunnbrödrulle med 1 korv, närmast i bil. Jag åt inte upp allt mos...
Tunnbrödet gick knappt att stänga, men den står bra av sig självt ;-)
Efter maten glesade det ut fort.
Men det hade kommit några bilar till medan vi åt.
Som denna, fabriksbyggd Sprtquattro, fast lång :-)
En snygg Audi 200 20v