Inte svänghjulet väl? Det sitter ju i andra änden på motorn.
Snarare remskivan på veven. Den som driver remmen.
På min Renault kan man inte lossa den utan vidare, för t ex kontroll! Centrumbulten låser där både remskivan och drevet till kamremmen, utan kil. Nollningen av motorn går åt pipan, om inte drevet till kamremmen är låst med t ex kil, till veven.
Då ändras drivningen till kamremmen!
Hur det är på din Audi vet jag inte.
Är stora skruven i remskivan ordentligt dragen. Ska väl momentdras...
Sitter väl en gummidämpare i centrum på remskivan. Tydligen har det hänt att dessa gått sönder. Liknande har varit uppe på forumet tidigare:
"Problem med multiremsbyte, gick sönder på en gång. Skoda felicia pickup 1.9d"
Men det kan aldrig vara fel att lossa remmen och undersöka remskivan. Bänd o bryt. Ska inte röra sig.
Ser även på videon att remmen flyttar sig i sided! Alltså måste något ändra sig.
Jag tror stark på det jag skrev ovan.
.
Senast redigerat av Meaganeowner (19 januari 2019)