Har fått igång min audi 200 -87, (10v-tq) igen efter ca ett år med trasig toppackning/topp.
Kör ms, 550 cc spridare, 1,5 bar och E-85 när det funkar som jag tänkt. Inget extremt men rolig lekstuga för mej och samtidigt miljötänk (E-85). Nu när det är dags igen så räcker inte bränslet till, alla symtom på att bränsletrycket inte följer laddet upp i tryck. Jag har en progressiv BTR, Malpassi 1:1,2 tror jag att det är och har oxå en linjär ligger hemma. Om det r BTRen som lagt av, kan ju vara pumpen oxå, men om jag måste byta bränsletrycksregulator, har jag egentligen nån nytta av att ha en progressiv? Borde väl egentligen gå lika bra med en linjär. Det är ju spridarnas storlek + max tryck som ger begränsningen i max effekt, väl? en progressiv gör ju bara att bilen går med lite lägre tryck när man åker utan laddtryck, eller? Om jag ändå har möjlighet att mappa (TS, autotune med bredbandslambda) vad behöver jag då progressiv till?