volvo 945 startar inte

hansms
20 januari 2007 · 4 Inlägg

Har en volvo 945 93 med 230motorn som vägrar starta problemet började med att den drog mycket bensin,sedan ville den inte gå på alla cylindrarna.Dagen efter startade den men gick lika lika dåligt,stängde av och fick stå inågra dagar. när jag skulle prova starta den igen så var den död.ingen gnista,jag byte tändmodulen,och fick gnista,den startade men gick likadant.byte svänghjuls givaren ingen skillnad lamdasonden ingen skillnad.Den bakskjuter när man startar den.Vad ska jag göra?

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
20 januari 2007 · 285 Inlägg

Kolla kompet i cyllindrarna.

vullen Mr White
20 januari 2007 · 1 072 Inlägg

Kolla upp lmm...Dra bort kabeln från den..Slutar den gå lika dåligt så är de lmm.Blås även ren tomgångsmotorn..Blir de skit i den då kan den få till fördel å börja skjuta som du säjer.

Lycka till

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
hansms
20 januari 2007 · 4 Inlägg

hansms skrev:
Har en volvo 945 93 med 230motorn som vägrar starta problemet började med att den drog mycket bensin,sedan ville den inte gå på alla cylindrarna.Dagen efter startade den men gick lika lika dåligt,stängde av och fick stå inågra dagar. när jag skulle prova starta den igen så var den död.ingen gnista,jag byte tändmodulen,och fick gnista,den startade men gick likadant.byte svänghjuls givaren ingen skillnad lamdasonden ingen skillnad.Den bakskjuter när man startar den.Vad ska jag göra?

startade idag men den låtetr som en v4 katalysatorn blev eldröd.kollat lmm och tomgångsmotorn.ska göra ett komptest.

vullen Mr White
20 januari 2007 · 1 072 Inlägg

Du har inger avgsalekage framför katen då?

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
hansms
20 januari 2007 · 4 Inlägg

hansms skrev:

hansms skrev:
Har en volvo 945 93 med 230motorn som vägrar starta problemet började med att den drog mycket bensin,sedan ville den inte gå på alla cylindrarna.Dagen efter startade den men gick lika lika dåligt,stängde av och fick stå inågra dagar. när jag skulle prova starta den igen så var den död.ingen gnista,jag byte tändmodulen,och fick gnista,den startade men gick likadant.byte svänghjuls givaren ingen skillnad lamdasonden ingen skillnad.Den bakskjuter när man startar den.Vad ska jag göra?

startade idag men den låtetr som en v4 katalysatorn blev eldröd.kollat lmm och tomgångsmotorn.ska göra ett komptest.

Hade avgsalekage när problemet börja.fundera på om den svarda dosan vid gasspjälet(vet ej namnet)kan ha någonting med problemet att göra,när jag kopplar ifrån kabeln så reagerar inte motorn den går likadant som när den är inkopplad.bilen går rent på högvarv men på låg och mellan går den dåligt
verkar som den får för mycket bensin tändstiften är svarta.

vullen Mr White
20 januari 2007 · 1 072 Inlägg

Om de läcker före katten så får dom den symptomen att gå fruktansvärt dåligt.

Du menar nog gasspjällskontakten=)..Ja tror inte den har nått me de där att göra men de du kan tästa iallefall så är de gjort är att du rör lite på gasspjället så ska de höras ett lite klick..Justering sker genom att du lossar på de skruvarna,vrida kontakten medurs en bit,sedan moturs till de klickar..Där låser du den..Då är den rätt instäld..

Kolla oxå om du har nå tjuvluft me startgas då bilen går..Sruta runt insug mm.

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang