Hjälp, köpte en V70-98 igår, utan sommardäck, har hittat ett par turbofälgar som har suttit på en 850, visst e det samma på V70? dvs 5 bult, tänkte om ET e samma? - nån som vet.
Är bilen en V70 T5 eller R så passar inte 850 Turbo fälgarna. Däremot så passat V70/850 Glt fälgen ...
Henrik
Självklart passar dom............850 från 92-93 passar dock inte, men då fanns ju heller inte turbo så det problemet lär du ju ändå inte få.
V70 T5 och 850 Turbo fälgar ser inte likadana ut men dom passar på varandra, inga problem.
850 turbofälgar heter columba, V70 turbofälgar heter Perfo.
Nåt som annars är ganska snyggt är att slänga på S80 T6 fälgar, dom är ganska snygga på 850/X70 faktiskt, hade det på min 850, arrakis heter dom för övrigt.
Här har du förövrigt en V70 T5 1998 med 850 turbofälgar............och det är jag ganska säker på att det funkar då bilen är min............eller ja, den var tills för 2 månader sedan.
Tack för den infon Mianto, jag ska kika på ett par Columba imorgon 700kr ska han ha för dem (ganska bra pris tycker jag om de är ok) , jag antar att dessa bara gjordes i 16"? PS din bil e mkt läcker DS.
Ok ska förtydliga mig lite då ... ALLA bilar som har 302mm:s bromsskivor så passar INTE 850 Turbo fälgen (Columba) och det ska sitta på de flesta SVENSKSÅLDA 5cyl S/V70 T5 97 och fram.. Har haft ett par T5:or och 2st R och där gick det INTE