Jaha tjing tjong!
Liten uppdatering igen då.
Har efter flertalet huvudvärk fått dit stötdämparna i styrspindlarna som har fått coilsrör monterat. Gängorna i den första styrspindeln var inte så bra som man önskade och jobbet hade ingen gängtapp som var M51*1.5 så fick ta en gammal mutter och göra den till en "gängtapp". Så med den och rörtång så fick man tillslut lite bättre gängor. Körde även med en gängrensare som jag beställde.
Så med manskraft och svett och tömt ordförrådet på svordomar så var dämparna på plats.
Jo jag fick även tillverka ett verktyg för att få dit stötdämparna.
(för er som inte märkt det så gillar jag att tillverka saker
)
Sen kom nästa motgång (som om jag inte redan har haft tillräckligt), fick se att Rallyshop har skickat mig fel framfjädrar. Beställde 2.5" men fick 2.25" fjädrar. Så de gick ej att montera. Men hårdheten och längden stämde.. Så får se vad de svarar mig på måndag.
Sen fick jag fixat de bakre coilsrören.
(Ja jag gjorde om svetsningen på dem då de första svetsfogarna såg ut som fågelskit)
Passade sen på att montera de nya abs-sensorhållarna som beställdes från SaabParts webshop.
Avslutade med att montera styrväxelklämman som beställdes från Maptun. Är mer kursstabil nu iaf, dock fortfarande ett höghus.
Oskarp bild på staget och klämman men kameran vägrade fokusera på dem.Ja det var alles för denna gången.